Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1996 ggr
Lazzie_
2012-04-17 21:15
0

Ansikte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar gör försök att rita "realistiska" porträtt utan förlaga ibland. Gjorde årets första försök idag och det blev bättre än det senaste jag gjorde, men inte direkt superbra… Så, jag skulle gärna vilja ha kritik och tips på vad jag kan göra bättre nästa gång (förutom att öva mer det förstår jag redan att jag måste Flört).

Lazzie_
2012-04-17 21:47
0

Ändrade lite grejer… vet inte om det blev bättre eller inte…

Zabbio
2012-04-17 22:08
0

Tycker det ser bra ut, speciellt hudtoner och liknande. Lite blå eller gröna, svaga nyanser där huden är extra tunn tex skulle kunna ge mer realism.

Ögonen sitter lite tätt och håret gör att ansiktet ser väldigt litet ut i förhållande till huvudet. Prova att ta ett foto på ditt eget ansikte i samma vinkel, rotera och trixa så att det blir ungefär samma storlek och form som din tecknade bild (använd ctrl+T) och gör lagret halvgenomskinligt, så ser du om ögon, näsa, mun, håfäste  osv inte stämmer. :) Visst behöver det inte matcha på milimetern, då hade ju alla sett likadana ut, men i stora drag menar jag.

Men jag tycker att det ser bra ut :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lazzie_
2012-04-17 22:16
0

Tack för tipset! Ska testa när jag har tid. Just ögonen har jag stora problem med.

Här kommer ett porträtt, baserat på det tidigare, i en stil jag är lite mer bekväm med.

Lazzie_
2012-04-19 13:17
1

Gjorde ett försök att rita med referensbilder också, här är länkar till dessa 1 och 2. Tar gärna mot kritik på denna också! Glad

dermot
2012-04-19 18:45
0

Den sista tyckte jag mest om! :)

Är dålig på att ge kritik, men tyckte #4 såg mest realistisk ut jämfört med de andra. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lazzie_
2012-04-20 20:39
0

#5: Tack! Ja, den sista är nog bäst. De första tre har jag mest gissat hur ett ansikte borde se ut, den sista har jag i alla fall haft något att gå efter… blev inte riktigt superbra i alla fall, men jag är ju inte så jätte van vid realism.