Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 4744 ggr
Lazzie_
1

En bunt bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick för mig att jag skulle visa upp lite nya bilder här igen. Ni får gärna ge kritik om ni känner för det. Men jag vet att många av mina bilder ser slarviga och kladdiga ut, det är ren lathet som ligger bakom som vanligt ^^'

Så, först ut. En hjort! Ritad efter foto.

Lazzie_
2

En hund. Med en ful mössa.

Lazzie_
2

En fashionabel kentaur. Hon har säkert en modeblogg P:

Lazzie_
1

Om den här bilden hade sett ut som mig hade det varit ett självporträtt.

Lazzie_
3

Ett träd :|

Lazzie_
4

Sist men inte minst… ok, jag vet inte vad det här är…

21Guns
2

Får känslan av barnboks-bilder när jag ser dem här bilderna! Väldigt fina, gillar speciellt trädet! :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

ks.gerbil
0

jätte fina :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Lazzie_
0

Tackar! Det är många som sagt att mina bilder ser ut som barnboksbilder den senaste tiden, kanske skulle försöka mig på att göra en barnbok… svårt att komma på vad den ska handla om bara XD

Annisangel
1

#5 JAG VET!!

Det är en kalkon som inte för allt i världen vill vara med om thanksgiving och därför går den inte att hålla kvar i famnen!

Många Goa Kramar

Annisangel

ks.gerbil
0

9# hahah..

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Sniff]
0

Du är så duktig! Skrattande

carsbo
0

#1 vet inte hur du vill ha det, men några "fartränder" vid hundens baktass när den kliar sig kanske vore något?Glad

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Lazzie_
0

#9 Haha, kanske det kanske.
#11 Tack!
#12 Det var inte meningen att den skulle klia sig, utan bara sitta. Men det kanske ser ut som den kliar sig nu när jag tänker efter ^^'

carsbo
0

jo det var de första intrycket jag hade Flört

carsbo
0

hundar kan sitta sådär med benet upp utan att klia sig men då är hasen i linje med marken :) därför fick i alla fall jag intrycket att den kliade sig :)

Lazzie_
0

#15 Jo, jag vet att de vanligtvis sitter med tassarna mot marken. Tyckte bara att det såg lustigare ut om den satt med tassen så, men det kanske bara såg konstigt ut ^^' Hundar är inte min starka sida, övar på att bli bättre dock.

Frosstis
0

vad fint ♥

Lazzie_
1

#15: Ups, såg nu att du skrivit hasen och inte tassen. Det var faktiskt meningen att hasen skulle vara i marken, den är det på skissen, måste ha kortat av den när jag ritade linjerna. Tänkte inte på att det såg ut som den lyfte tassen dock ^^'

#17: Tack! =D

Lazzie_
2

Tänkte att jag skulle fylla på med bilder i den här tråden i stället för att starta en ny. Håll till godo!

Bläck + Photoshop

Lazzie_
1

Bäck + Photoshop. Gjorde en 30 dagarsutmaning för ett tag sedan (som bara varade i 15 dagar) och en av utmaningarna var att göra om ett bokomslag.

Lazzie_
1

100% Photoshop.

Lazzie_
0

Pigmentliner + ProMarkers + Akryl. Den här bilden urartade lite kan man säga. Hade tänkt färglägga på dator, men testade markers i stället, det inte så värst bra så jag försökte täcka över lite fel med akryl och sedan var jag tvungen att täcka över akrylfelen med mer akryl ^^'

windh
0

Fint! Härlig stil!

Lazzie_
0

#23 Tackar! Vet inte riktigt vart min "stil" är påväg dock. Känns som jag ritar slarvigare och kladdigare för varje dag som går Skäms

Lazzie_
1

Hittade en till bild jag inte visat här förresten… 100% Photoshop, dock i CS4 i stället för CS, så jag hade lite krångel med saker och ting eftersom det är lite smågrejer som är annorlunda i programmen.

windh
1

#24 Inget fel med det! Bara det blir snyggt så! :)

Hanna
2

Riktigt tuffa bilder! Faller mig i smak :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Lazzie_
0

#26: Haha, det är nog just det här som är problemet, att folk säger att det är en snygg stil och ger mig en bra ursäkt att rita slarvigt! Men egentligen inte mig emot, jag är ju ganska lat, så det passar mig att rita så här Oskyldig

#27: Tack!

Lazzie_
0

Kände att det var dags att lägga upp lite bilder utan hästar. Så här kommer några, lite kladdigt som vanligt ^^'

Lazzie_
0

Det här var typ en klädövning. Ritade kläder inspirerade från en "stiltopplista" på internet. Människorna är från huvet, så deras Anatomi är väl som den är >__>

Lazzie_
1

Det här får bli den sista bilden, har inte mer intressant på den här datorn tydligen…

[nadvard]
0

Väldigt fina! :) Jag gillar den första bilden extra mycket. Jag gillar även den lite slarviga stilenSkrattande

drakvinge
0

#19 Kopiöst söt! :3 Din stil är verkligen speciell!

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

Lazzie_
0

Tack! Vet inte om man borde kalla det slarviga en stil… det är ju som sagt mest misslyckad realism kombinerad med lathet som gör att det ser ut som det gör X'D Men det är ändå väldigt roligt att höra att jag har en egen stil! :D

[nadvard]
0

#34 Det var kanske fel ordval :/
Jag är VÄÄLDIGT förtjust i #0 på rådjuret. Skulle jag lätt ha på min vägg!Skrattande

bea28
0

Jag tycker att du har en underbar stil, den är verkligen i mitt tycke! Om du ritade en barnbok skulle i alla fall jag köpa den till mina framtida barn! Skrattande

Tecknisen!:)
0

Dom är jättefina! Jag gillar stilen!Glad

Lazzie_
0

#35: Tack igen! Glad
#36 & #37: Tack!

Lazzie_
4

Årets första bild med en ordentlig bakgrund Glad

Hanna
0

SNYGG! :D

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Lazzie_
2

#40: Tack!

Här kommer en till unge med en häst i en skog, inte lika fin som förra bilden, men den har i alla fall en bakgrund till skilnad från det mesta jag ritat på senaste tiden…