Skisser
Hej ^^
Jag skulle gärna vilja ha lite kommentarer/kritik på dessa bilder :3 De är enkla skisser som jag blev ganska nöjd med ^^ tycker inte att de är klara, men känner mig själv så väl så jag vet att jag kommer totalförstöra dem om jag fortsätter xD Men, men, har målat länge men tycker inte att jag är vidare bra på det. Det är lite av en andra hands skill. >.> Utvecklar den inte direkt. Men ja xD
Första bilden är på min lillsyrras hund Gissa. Hon satt och väntade med mig och morbror Casper (hela familjens hund, mest mamma och pappas) i bilen när mamma och pappa var inne i affären. Tyckte att det jag såg var väldigt vackert, även om jag inte fick det vackraste av bilden kanske, så skissade av henne snabbt innan hon hoppade runt i bilen och ja :3 Resultatet! Känns som jag skrivit för mycket xD Well, här är bilden..
Matrial: Penna, skissblock, hyperaktivhundmodell.
Vill som sagt ha kommentarer/kritik. Hoppas jag lagt inlägget rätt.
Mvh Emma
Bild nummer två olikt nummer ett så har inte nummer två någon historia bakom sig. :3 Jag började måla ett öra och gick utifrån det för att sedan avsluta med en skuggnings metod jag ville prova som jag kom på (använd innan av säkerligen massa folk, dock har jag aldrig försökt med den.) för att få ljuset att träffa fram ifrån. Titeln på denna som jag har tänkt mig är Sekunder. Ni får själva säga vad ni tycker. Som sagt: En ENKEL skiss. ^^
Matrial: Penna, skissblock
Mvh Emma
Den första bilden tycker jag är väldigt fin men linjerna runt huvudet är tja…stela och hårda, eller vad man ska säga. Jag hade velat se den mjuka pälsen :) Sedan gör du nog som jag och fokuserar på att få hela djurets form att synas bra, så man ritar hårt :P
Den andra bilden tycker jag du gjorde bra med skuggningen. Jag kan tänka mig att det är ljusast runt om hjorten, när ljuset kommer frammifrån. Sedan har väl hjortar ganska kort päls, så är kanske svårt att rita den :)
Bra jobbat :D Men vill gärna se djuren frammifrån också föresten ;)
Jag gillar båda bilderna väldigt mycket men hunden gillar jag bäst, jag menar inget illa…
Otroligt fina! 
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth