Teckning iFokus

Teckning

Etikett: kritik-lätt
Läst 3112 ggr
Frosstis
0

Hjälp mig med teckningarna

Jag har målat, dock har jag inte målat allihopa nu, utan från julafton. :) Jag använder bara blyerts och suddigum. På de färgade har jag användt Graphitint, naturfärgerna. Alltså jag målar bara för jag tycker det är kul, så jag målar inte bra. Jag lär mig aldrig hur och var man sätter skuggorna, så det skulle vart fint om ni ville hjälpa mig med det. :) Jag suger också på att måla ögon, så.. :P

Min senaste bild jag målat precis, la mer tid på håret och de stora läpparna. :)

En bild jag målade då jag hade sett på lejon kungen, blev lite inspirerad därifrån. ;) Var ingen bild med skuggor, utan mer som en "barnboksbild" ^^

Jag vill ha hjälp med skuggorna m.m :)

Frosstis
0

gosh! bilderna ser verkligen inte ut så i verkligenheten, första bilden ser ju hemsk ut på datorn :o :'(

21Guns
0

Det som jag tycker är lättast när det gäller att lära sig rita skuggor och lära sig Anatomi (hur människor/djur generellt sätt är formade och uppbyggda) är att studera foton och andra teckningar. Det finns jättemånga tutorials på YouTube bland annat (de flesta är på engelska dock) som oftast är väldigt lärorika!

Sedan finns det ju tecknarkurser om du är intresserad av något sådant, googla för att se vad som finns där du bor!

Lycka till, det gäller bara att öva, öva, öva! :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[MsHammer300]
0

Om du tittar på olika bilder från djur och människor så konsentrerar du dig riktigt noga på var skuggorna sitter, var ljuset kommer ifrån och så övar du riktigt mycket. Ibland så får man rita en kladdig bild och försöka träna in hur du ska sätta in skuggan. På you tube finns många vidios om ritning så sök bara så kommer nog något fram. :)