Mina Bilder
Hejsan allihopa!
Jag har några ritningar här som jag jätte gärna vill ha kritik på, är väldigt kritisk själv, men jag vill väldigt gärna höra andras meningar. Så… Vad kan förbättras, vad är bra och vad borde jag ta bort helt och hållet. Allt sånt. :)
I mina ritningar försöker jag att undvika att det ser för realistiskt ut, eftersom jag inte är så värst bra på det. x3
Vi börjar med en bild jag ritade igår med blyerts.

Jag är själv väldigt dålig på att teckna så jag ska inte ge någon kritik direkt men jag måste säga att jag älskade bilden i #1! Helt underbar! Jag får kanske testa att rita av den någongång :P
Väldigt fina bilder! Gillar skuggningen, speciellt i #2 på djuret! :)
Hittar inte något konkret att ge kritik på, med tanke på att du inte ville ha det realistiskt. :P
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Tack :) #2 Du får gärna rita av den. :) #3 Ingen kritik är bra kritik ;P
Jättefina!
Naawee, vad söta! Är det drakar eller nåt? (ser i alla fall ut så) Jättecool stil :D
Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.
http://mylilpieceofcake.blogspot.se/
´Gud vad söt nr 2 är!
Tack så mycket! :D #6 Japp det är drakar. :)

Åh vilken söt sköldpadda! fastnade för den :)
#13 jag är 17 blir 18 i år, så du har ingenting att oroa dig över. Det är bara att rita och rita och rita… Och lyssna till råd du får ;) kolla på youtube videos av folk som ritar, det hjälper en hel del om man är osäker på vissa saker. :) #14 Sköldpaddan är Master Oogway från Kung Fu Panda :P han är awesome. Jag lägger snart upp flera ritningar. :)
Älskar sköldpaddan! :D
Riktigt fina drakar också :) Jag gillar att du har så mycket detaljer i dina teckningar. :)
#17 Tack! Försöker få med så många detaljer som möjligt utan att det blir för klottrigt. Så man liksom kan sitta och titta på samma ritning jätte länge och fortfarande hitta nya saker. :P
Och jag är inte alls besatt av drakar, nänä. xD
#20 Haha, men drakar är riktigt roliga att teckkna faktiskt (när det går bra ;)), hade en fas när jag ritade en massa drakar. Eller försökte i alla fall X)
Tycker du lyckas riktigt bra med detaljerna, blir alldeles lagom mycket. :)
Ett tips när du ritar ögon är att skugga runtom också, tex på ögonlocket, för att få formen tydligare, :) Vet inte riktigt om du kanske gjorde det, var svårt att se på bilden :)
#21 Skuggade lite grann på ögonlocket men inte mycket mer, detta var mitt första seriösa försök på fotorealistik (vilket jag inte är så bra på) xD och till sist gav jag nästan upp på den eftersom jag inte blev nöjd. Tycker bättre om cartoon-stil med rena, hårdare linjer och många detaljer x3
Ska försöka bli bättre på fotorealistik, när jag orkar börja igen. Sånt är väldigt svårt om man har vant sig vid att rita annorlunda. :P
Har tänkt mig rita lite mer på katten, så att t.ex ögonen ser mer levande ut. Just nu ser han bara ut som en awkward stel zombie. xD
#22 Själv är jag tvärtom - blir aldrig lika nöjd när jag ritar "orealistiska" saker som när jag gör mer fotorealistiska. :P Tydligt bevis på att alla är olika. :)
Fortsätt jobba med katten, du har en bra grund! :)
Jag gillar målningen, fint med alla färger. Älskar stilen i #23 också! ;)
Guud vilka söta drakar!!!!
Du är väldigt bra på att rita…
Att du orkar med alla detaljer på drakarna! T. ex. fjällen, det är såå jobbigt. >.< För mig slutar det alltid med att det blir slarvigt och kluddigt. :P
Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.
http://mylilpieceofcake.blogspot.se/
Gud vilka söta bilder :) Ska nog ta och försöka mig på något liknande om den bli bra kommer den upp i min lilla tråd :D