Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 5378 ggr
Smultronkaka
0

Lindas artistiska sida!

Hejsan hoppsan! Tänkte skapa någon slags fil där jag så småningom kan fylla på med fler bilder och teckningar! Glad

Lite grund då: jag heter Linda och är snart 20 år. Har alltid varit sämst på att rita och har alltid ritat streckgubbar. Jag är ju en hästtokig tjej så från att jag var 10 år försökte jag att rita lite hästar och så men dom blev inte så värst lyckade. Det var för några månder sedan som jag ,genom inspiration av en vän, började skissa lite med pennan. Tycker att det börjar bli ganska hyffsat så nu har jag fortsatt och tycker om att experimentera med lite olika material. Än så länge har jag testat att använda blyerts, kol, vattenfärger.

Ni får gärna ge tips på vad mer man kan göra av sin artistiska sida. jag skulle vilja testa på olje färger och dylikt. Behöver lite inspiration!

Ni får jätte gärna komentera och ge både ris och ros på det jag lägger upp här! Man vill ju alltid höra vad folk tycker och ni som håller till på den här sidan vet ju offtast vad ni pratar om!

SÅ! nu ska jag lägga upp lite så får vi se vart detta tar vägen Tungan ute

Smultronkaka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska vi se! Denna gjorde jag för ett tag sedan, ni kan ju försöka gissa vem det ska föreställa ;) inte så lätt kankse,,

Men den är ritad med endast vanlig blyertspenna och vanligt skrivarpapper!
(någonstans efter att jag ritat denna skaffade jag hem "riktiga" blyertspennor med olika densitet och ett riktigt skissblock!

Smultronkaka
1

Jag tycker om att rita ögon, och denna gjorde jag med kol! Första gången jag använde materialet så det var lite spännande :)

Smultronkaka
1

Ännu ett öga. Denna gång med vattenfärg! Inte direkt nöjd med fransarna på denna och jag måste skylla lite på att kameran gjorde "huden runt ögat" välldigt gul. Men jaja! :D

Smultronkaka
1

Kissemiss! Första gången jag försökte mig på att rita päls, med lite blandat resultat haha Tungan ute Men nöjd med ögat!

21Guns
1

Du är ju jätteduktig! :)

Den enda kritik jag kan komma på nu är att försök att undvika att rita skarpa linjer runt läppar och sådant, det gör att det ser orealistiskt ut. Man kan försöka skugga och sedan är det en "highlight" ovanför läppen eftersom det sticker ut, vilket det ser ut som att du har tänkt på vilket är jättebra!

En annan sak är att inte göra strecket i mitten av läppen så skarp heller, eftersom att det bara är en skugga egentligen, men det är vanligt att man inte tänker på :P

Jättekul att du har vågat skugga och så! Tycker pälsen på katten ser bra ut och ögonen var jättefina!

Bra jobbat, ser fram emot fler bilder från dig! :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Smultronkaka
0

Tack så mkt! :)  Här kommer en örn i vattenfärg. jag är inte så där jätte nöjd med den mer än med näbben. Fick inte till proportinerna riktigt :P Men ok iaf. gjorde denna på ca 1½ timma!

Tecknisen!:)
0

OJ! Vad fina!

Misspic
0

Wow, du är helt fantastisk!

Smultronkaka
0

vad glad jag blir!! tack så mkt :) jag ska försöka påbörja något projekt nu. vet bara inte vad :)