Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 2479 ggr
Zabbio
0

Vältecknade web serier

Tänkte att fler kanske är intresserade av vältecknade webcomics :)

Dessa båda är engelska men jag länkar ändå till dem. Lägg gärna in egna länkar om ni känner till någon bra, dvs välritad, serie :)

Lackadaisy

The Phoenix Requiem

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Noukah
0

Oh Lackadaisy! Den tjejen som tecknar de e så GRYM! :)

Lazzie
0

Vet inte vad som räknas som välritade, men här är några av mina favoriter:

Hanna Is Not A Boy's Name

Don't Fear The Reaper (blir bättre ritad ju längre man läser)

The Less Than Epic Adventures of TJ and Amal

The Abominable Charles Christopher

Zolah
0

Bear Nuts

jag tycker den här är riktigt bra tecknad, och rolig att läsa ^^

Zabbio
0

Med välritad tänker jag väl mest på serier som är ritade så att man skulle kunna ta en ruta, ta bort texten och inte tänka ''serie stil''utan mer ''vacker tavla''.. typ. Svårt att beskriva enkelt :P Men där skuggning och eventuell färg/gråskala är mjukt och noggrant ditlagda och tex ansiktsdragen inte ritade i seriestil så mycket utan mer åt det realistiska hållet.Eller hur man kan förklara..

Välritad är kanske fel ord, seriestil kan ju vara nog så grundligt genomtänkt :P Men typ som i de två jag lagt upp.

Kanske stilen är mer så här än så här … Fast Timescapes är också välritad när jag tänker efter :P Däremot kommer den inte avslutas så börja inte läsa om du vill ha ett slut :(

Lazzie
0

Kom att tänka på Off White när jag läste #4. Speciellt bakgrunderna är grymt bra ritade (och resten också förstås, men jag gillar verkligen bakgrunderna)!

Zabbio
0

#5 Oh! Den stilen gillar jag med :P

fiffiluren
0
Zabbio
0

hehe, ja det är en bra serie :P

Daim och Nougat
0

#5 Jag älskar Off White! Speciellt lille Iki=) Han är så söt!

Speciellt i den här sidan. (Iki är den med blåa ögon)

Daim och Nougat
0

Oj glömde skriva in länken!

http://off-white.eu/comic/page-171

Zabbio
0

Tack :)

Nilam
1

Blev helt förälskad i Lackadaisy! Så vackert! Förvånad

[Vytheti]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Teahouse är otroligt välmålad, och författarna målar verkligen detaljrikt.

VARNAR DOCK! Det är yaoi och mature content men.. Så gå in på egen risk haha.

Det handlar trots allt om en bordell. Så ja.. Kan inte låta bli att länka för den är sjukt vackert målad.

www.teahousecomic.com