Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2001 ggr
[Rosethorn]
0

Kritik: Fantasy-/Hästbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! :-)

Ritade denna bild för ett tag sedan, föreställande två hästar (ett föl och ett sto) i något av en magisk bild. Jag kan inte bestämma mig för om jag är klar eller ej. Gillar "enkelheten" i denna bild, men funderar på att lägga till en skog eller något sådant. Vad tycker ni om det? Har ni några andra idéer? :3 Är även tacksam för kritik på hur den ser ut i nuläget.

OBS. Har ej laddat upp bilder på iFokus tidigare och hoppas inte att den blir för stor. Edit: Såg nu att bilden blev för liten istället. Så det går ej att se de små detaljerna. D: Aja.

Bilden är något mörk.

Jag har suddat ut mitt efternamn vid signaturen då det är unikt och jag känner starkt obehag inför att ge ut det på internet!

/Agnes.

Edit: Vet någon var jag kan ladda upp bilden för att få den större?

Zabbio
0

Gillar hur detaljerat du gjort dem, och uttrycket, däremot passar inte texten och magi-ångorna(?) över hästarna  riktigt in..:P Utan dem hade an skog eller landskap nog varit trevligt men nu blir det nog mest rörigt.

Proportionerna kan du nog  få öva lite på samt hur muskler och leder beteer sig (det r väl inte fel hur de är böjda, men ser lite konstigt ut.. kan hända att det bara är proportionera som spökar, samt att du missat lite vid bogen över frambenen). Men i det stora hela  gillar jag bilden, kanske för att den påminner lite om mina egna forna verk :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.