Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2576 ggr
[LittlePiglet]
0

Kritik - CocaCola flaska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag kanske kunde få lite kritik på teckning jag gjorde för ett tag sen. =)

Vad jag kommer ihåg är det min första teckning jag målat utan någonting att rita av…

Har ingen scanner så bilden är väldigt dålig och oskarp =/

[_hsleiufhbtv]
0

Våga använda mer Kontraster, annars såg sen bra ut! :)

[LittlePiglet]
0

#1 Här kommer jag och är nybörjare, vad menar du? x)

Anonym
Anonym
0

#1 Den låga kontrasten i bilden hänger ihop med att den är tagen med en telefon, och den visar inte riktigt hur teckningen ser ut.

#2 Mer Kontrast betyder större skillnad mellan det som är ljust och det som är mörkt. Man kan behandla bilden så att den får mer Kontrast innan man postar den. Det finns fria program för bildbehandling som är ganska enkla, och det finns också möjlighet att redigera bilder på nätet.

När man tar en bild mot en nästan vit yta, som ett papper där man har tecknat, kommer kameran att underexponera det, så att det blir mörkare än det borde vara. Om det går att få kameran att exponera mer, så kan man få en bättre bild.

Här visar jag hur man ökar kontrasten i programmet Gimp, som finns att ladda ner gratis. Det finns också enklare program, exempelvis Picasa eller Irfanview, som också är gratis att ladda ner.

Vinjetteringen i bilden beror på att den är tagen på rätt nära håll, och kamerans ljus fördelas inte jämnt, utan det blir mörkare i hörnen.

[_hsleiufhbtv]
0

#3 jo men kontrasterna kan ändå ökas något, även om det är en mobilkamera. Min personliga åsikt bara.

Hanna
1

Kan väl förklara det enkelt som större skillnad mellan vitt och svart. Släng en sökning på google.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[LittlePiglet]
0

Okej, jag tror jag fattar vad alla menar nu Tungan ute

Ska se om jag kanske kan förbättra det något =)

[LittlePiglet]
0

Ändrade lite iaf, syns det? Tog kort på den med annat ljus den här gången också… =)

[_hsleiufhbtv]
0

#7 såg mycket bättre ut! :D

[LittlePiglet]
0

#8 Tack =D