Kritik på öga
Du har en bra början, jag har några punkter du kan tänka på:
- Formen på ögat brukar vara lite mer avsmalnande neråt i innervrån (kolla dina egna ögon i spegeln), det gör att ögat får en lite mer naturlig form.
- Ditt öga ser ordentligt sminkat ut men du har lite väl många ögonfransar :) Vinkeln på fransarna är jättebra i ögats yttervrå, men i innervrån känns de vinklade åt "fel håll", tänk dig att basen på alla fransar ska peka mot pupillen så att de liksom strålar ut från ögat.
- Du har en bra skugga i innervrån på ögat (på vitan), och om du lägger till en skugga under övre fransraden så kommer det också att se naturligare ut!
- Och till sist skulle ögonbrynet nog behöva lite fler hårstrån, precis som du gjort med ögonfransarna, att man ser individuella hår, men det beror förstås på vilken stil du vill ha på din teckning.
Lycka till!
Tack för dina synpunkter :) Ska tänka på dom och träna och träna :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#1 gav jättebra tips, tänk också på att ögonfransarna inte börjar direkt i ögat utan är en liten bit ifrån. Färgerna tycker jag att du har lyckats bra med, lite mer variation i irisen skulle inte vara helt fel. Snyggt! 
#3 Okej, tack :)
jättefint tycker jag!
#5 Tack :)
fint
nu får ni andra rätta mig om jag har fel, men de nedre ögonfransarna är väl alltid kortare än de övre?
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#7 Tack :) Kan hända att de är :P Tror jag gick lite för långt med ögonfransarna