Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 5148 ggr
Tecknisen!:)
1

Justin Bieber lite slarvigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ritade av en bild från datorn på Justin Bieber lite slarvigt….

0

vill gärna ha kritik.

Zabbio
14

#1 Det är inte så roligt att lägga ner mer energi på kritik till en bild, än vad skaparen av bilden lagt ner på att göra den.

Du skriver själv ''lite slarvigt'', och jag ser i varje fall ingenting i bilden som vittnar om att du lagt ner kraft och energi på att göra den bra.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

choiicho
1

Jag måste faktiskt säga att för att bara vara "lite slarvig". Är den ju sjukt lik!! :D Man ser verkligen att det är han. Nästa steg vore att börja skugga :).

Du kan ju ta en titt på den här tråden, om du inte redan gjort det -->http://teckning.ifokus.se/discussions/4ffaa8d488f47260a3006a6d-celinas-teckningar?discussions-1

Skuggning kan verkligen göra bilden levande. :D

0

tack

0

Zabbio jag är bara 11 år… och du 25. Det är en viss skillnad så du ritar ju mycket bättre en mig för du har ju säkert ritat längre än mig. Och om du endå skulle lägga ner tid på att skriva det där så tar det väl ändå kortare tid att skriva att en var ful eller fin. Eller? Jag vet inte…Obestämd Och bara för att jag lagt ner lite mindre tid på den där bilden än vad jag brukar göra så är det väl inte speciellt jobbigt och skriva. Du hade ju inte behövt skriva något då om det nu tar energi.

Förlåt…

mejamylove
0

#5 Jag tror att hon menar att det är svårt att ge kritik på någonting som inte är färdigt eller inte ordentligt gjord.

Zabbio
6

#5 Vad har du för nytta av att jag skriver ''ful'' eller ''fin'' om jag inte tar mig tid att noggrant kolla på bilden, leta efter brister och fördelar och komma på hur jag ska formulera ett svar så att du lär dig av det och ser hur du kan göra det bättre nästa gång?

Om du inte ens lägger ner energin på bilden (vilket du ju själv sagt att du inte gjort), hur ska jag ens veta om det jag ser är rena slarvfel eller något du faktiskt inte sett själv och kan förbättra?

Hur gammal du eller jag är spelar ingen roll (jag ritade också när jag ''bara'' var 11, och jag fick kritik på de bilder jag jobbade med - inte de jag slarvade ihop), och inte heller om bilden är ''ful'' eller ''fin''. Kritik handlar om att lyfta fram det som är bra och ge råd och hjälp mot det som är dåligt. #6 har uppfattat mig rätt; jag varken kan eller vill ge kritik på något som inte är ordentligt gjort.

Hade du skrivit en ''titta vad  jag har gjort'' tråd hade jag inte sagt något, och jag sade heller inget första gången jag såg tråden. Men när du puttar upp den med att du vill ha kritik så ber  du ju alla att lägga ner kraft och tanke bakom en konstruktiv kritik. Eller vill du bara ha ''lite slarvig'' kritik? Det ger jag inte.

Visar du en bild som du faktiskt har jobbat med så får du sannolikt också konstruktiv kritik på den. Nu har du istället fått kritik på att lägga upp trådar och bilder ;)

0

opps, jag kanske är lite känslig också, förlåt…SkämsGlad Tack för kritiken!

Zabbio
0

#8 Det är lugnt, jag är också känslig för kritik ibland, även konstruktiv sådan :P

0

Glad