Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 1503 ggr
vevve89
2

Blir inte som tänkt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på med ett hästporträtt helt på fri hand… Alltså inga refbilder eller liknande.

Detta är det första utkastet men har ändrat lite nu, får se hur det blir men känns som jag är för trött för att det ska bli bra men är sååå ritsugen!

[Pelisa]
0

Den är ju jättefin! Skrattande

Släng upp en bild är den är klar, den kommer säkert bli skitsnygg!

vevve89
0

#1 Tack! Ska göra mer imorgon om jag orkar efter jobbet eller på lunchen, får se hur det blir men ska försöka komma ihåg att lägga upp! =)

Zabbio
0

Det ser bra ut :)

Om det är nån speciell del du tycker inte blir bra så ka du ju leta upp en ref-bild för bara den delen :)

(man får anväända google bilder o dyl som referens bilder om de inte tar över för mycket i den färdiga bilden. Tex kan du använda en bild för ett öra och en för en näsborre om du ritar ett helt hästhuvud, men tar man och ritar av hela huvudet från en bild så får man vara försiktig med copyrighten.)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

vevve89
1

#3 Jag använde faktiskt en refbild till mulen till slut! Men använder mina egna bilder (fotograferat/fotograferar mkt), har mååånga 1000 bilder på hästar så det är inga problem med Referenser alls, men tycker allra bäst om att rita från huvudet! =)

vevve89
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kladdade bara, orkade inte lägga ner tid eller energi men iaf. såhär än så länge

[Pelisa]
0

Men gud vad fin! Skrattande

choiicho
0

Helt fel blev det väll ändå inte. Ser ju jätte bra ut! :D 
Man ser hur du har arbetat med ljusare partier så som den undre ögon linjen och mulen. Riktigt fint gjort. Tycker också att käken var riktigt fin skuggan, från det ljusa till det mörka jätte mjukt och fint. Snyggt jobbat.

Det ända jag skulle kunna påpeka är väll egentligen  partiet mitt i ansiktet, ådrorna, senor eller ben (vet inte riktigt). Dem står ut lite för mycket. 

Annars jätte bra hittils! :D