Hundras tecknarutmaningen
"Hundras tecknarutmaningen" heter tävlingen och handlar om att man ska rita en hundras, jag säger då en hundras, och då ska ni rita den rasen. Jag bestämmer sedan vilken jag tycker mest om, och vinnaren får då välja hundras. Bilderna ni gör för ni göra i datan, och ni får teckna, måla, ja ni får göra hur ni vill. Ni får 1 vecka på er att göra eran bild. Om du nu vill vara med, säg det så jag vet om jag ska starta tävlingen. OBS !! Detta gör vi bara för att det är roligt och roligt att se hur andra ritar m.m, alla är välkommna att delta ! "Hundras tecknarutmaningen 1" Ras: Löwchen
Är det ingen som vill vara med ? Säg till då. :-)
Jag är med om det blir någon mer :)
#1 Vad bra ! Fast du kan ju faktiskt börja redan nu, så får vi se om någon mer vill vara med. Och om inte så blir det ju ändå bra träning att rita andra hundraser… :-)
Ingen mer som vill vara med ? Jag kommer nog också att måla för skojsskull. Men ska först jag köpa mina akrylfärger. Sen ska jag måla för fullt !! Men det gäller ju också att ni är med… :-)
Jaha… Det verkar som att inte tävlingen blir av ? Kom igen nu !!! Är det något fel på tävlingen eller ??
Tyvärr så är det inte så många aktiva på teckning i fokus i tävlingar. Har varit en sk. tecknartävling förut men den dog ut med tiden.
Personlig orsak varför jag inte deltar är för att det tar 7 timmar för mig o få till en bra detaljerad bild + att jag har hundbeställningar. Så jag orkar helt enkellt inte.
Men det var en rolig idè verkligen så det är inte ditt fel :-)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Ts, vi får utmana oss själva helt enkelt!
Det blir bra träning om inte annat. Om båda börjar med att rita en löwchen så väljer jag ras nästa gång (vi kan välja varannan gång?)
Så kan alla andra känna sig välkomna att delta med en bild när de får tid och lust eller kanske redan har ritat av just den rasen tidigare.
okej :) har ingen aning om hur en läwchen ser ut men jag får söka på google x)
jag börjar rita direkt :P
#8 Ja, det är bara att söka på Google. Så roligt att du ville vara med ! Jag kommer att snart måla, jag ska snart iväg och köpa akrylfärger. Så snart kan jag börja måla. Första gången jag målar i akrylfärger :-)
Jag kommer inte att delta i tävlingen pga ingen tid eller ork, tecknar hellre människor :P
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
#10 Ok, men du är alltid välkommen att vara med.
#12 Gud så fin ! Man ser verkligen att det är en Löwchen. Mitt "bidrag" kommer så fort jag har köpt akrylfärgerna. (Om det går bra ?) Säg till om ni inte orkar vänta ! Har du testat att måla med akrylfärger någon gång ? :-)
#13 Men tack! Klart vi orkar vänta
Ska bli spännande att se ditt bidrag!
Ja jag har testat akrylfärger och personligen tycker jag att det är skitsvårt! Färgerna är så klara och det är svårt att få dem lite mattare som man vill ha det ibland. Dessutom har jag dåligt tålamod så jag brukar alltid försöka måla över för tidigt så allt kladdar ut sig (samma med oljefärger)
Men jag skulle gärna vilja lära mig då det blir riktigt snyggt när man fått in snitsen!
#12 OJ!! den var lite FÖR snygg ^^''
#13 jag orkar vänta! :P på ett villkor!! :o att ni väntar på mig ;)
#15 Tack så mycket!
Mja om man bortser från att bakbenen är lite för långa eller frambenen lite för korta 
#16 Haha, tack! Ska bli spännande att se ditt bidrag också 
#14 Vad bra ! Ja, det tycker jag också (att de ska bli spännande..) För det är första gången då jag målar med akrylfärger
Vi får se hur den blir, haha.
#16 Såklart vi väntar på dig också !
Jag åker till Norrland på måndag och kommer nog inte ha tillgång till internet… Men jag kommer hem om ca 1 vecka då, men jag har nät på mobilen, men kan inte lägga in foton från mobilen. Men skulle ni skulle kunna säga vad ni väljer för ras om ni vinner ? Så jag kan spara några bilder i datan, så jag kan rita av om när jag är i Norrland, annars måste vi nog vänta ganska länge. Jag har ju inte tillgång till internet då.
#18 Det löser sig nog på något vis! Jag kan ju säga redan nu att jag åker bort nästa lördag och blir borta två veckor. Då kommer jag tyvärr inte ha tillgång till internet… men jag kan rita ikapp så fort jag kommer hem, så får ni köra på själva då så länge :)
#19 Okej, men har du tillgång till data då ? För då kan ju jag skicka ett sms till dig och säga vilken ras. Fast du kanske vill ha en bild att rita efter ? :-) Det vill jag ha i alla fall. Men annars får du göra det när du kommer hem, vi kanske inte ens har hunnit med 2 raser tills du kommer… ;-) #16 Kommer du att kunna lägga in ditt bidrag redan tills nästa fredag ? Tänkte så att SyntHare kunde få reda på rasen innan hon åker (det beror ju på vem som vinner, vinnaren får välja ras och bestämmer vinnaren också), så kan hon kanske rita när hon är borta, när hon får tid. :-)
ag kan tyvärr inte vara med :c jag kan inte lägga in bilder här eftersom jag är på landet och då kan jag inte… dessutom är jag USEL på att rita hundar…
#21 Men såklart du ska vara med, men du behöver inte vara duktig, utan detta gör vi egentligen bara för att det är roligt och lärorikt. Men om du inte kommer att vara med, så hoppas att det finns andra som vill vara med. Annars får jag och SyntHare utmana oss själva och då får vi välja ras varannan gång.
Ingen mer som vill vara med ? Skulle ha vart roligt tycker jag…
Ja det hade ju varit roligt om någon mer ville vara med :) jag ser det bara som övning, ingen press på att det ska bli bra alltså!
Men som sagt, annars får vi välja ras varannan gång! Hur går det för dig Tecknaren, har du fått tag i några akrylfärger? :)
#24 Jo, vi får nog göra så. Jag åker iväg imorgon och köper akrylfärger :-)
ja men jag kommer int kunna lägga up bilderna iaf… :c
Hur går det för dig ts? Jag funderade på om jag kanske kan välja en ras nu, så hinner jag teckna den innan jag åker på lördag? Kommer inte att kunna rita på ett par veckor sen då jag ska fjällvandra.
Jag kan vara med :) Dock är jag inte duktig och jag ritar bara för kul, men det får ni stå ut med :P
Det går bra SyntHare. Håller på med den nu, fast det tar lite tid… Det är jätte svårt med akryl men jätte roligt ! Såklart du får välja ras nu, så du hinner att teckna :-) Jag hoppas att du får det jätte trevligt i fjällen, och var försiktig ! :-) #28 Vad roligt. Du får då välja om du vill teckna en Löwchen eller den andra hundrasen som kommer inom kort.
holmgreen: Ja! Klart du ska vara med :)
Tecknaren: Ja hoppas du har haft det bra i norrland du med, du åkte väl i måndags? Haha jag kan inte ens måla med akryl :P Va bra, då kommer mitt rasval i nästa inlägg! :)
"Hundras tecknarutmaningen 2"
Ras: Tax (korthårig/strävhårig/långhårig spelar ingen roll)
SyntHare: Jo, jag åkte i måndags :-) Det är baa bra, fast nu blåser och regnar det :-( Och en massa mygg !! Vad bra att du har valt ras nu ! Jag är klar med min Löwchen nu… Vet inte om den är så bra, det är den andra "seriösa" gången jag målar med akrylen. Ska bara måla bakgrunden nu. Den får bli som den blir, det här är ju faktiskt en bra träning !!
#32 Det ska bli jättespännande att se ditt resultat i alla fall :) nee jag vet ju själv att det inte är det lättaste att måla med akryl.
Ja mygg finns det alldeles för mycket av däruppe 
Äsch jag kommer inte hinna klart med min tax innan jag åker. Jag har börjat men är långt ifrån klar och jag åker klockan fem imorgon. Ikväll måste jag packa :) Jag får fortsätta på den när jag kommer hem. Skulle ni hinna bli klara med era före mig får ni gärna lägga ut nästa "utmaning" :)
Okej, jag har inte ens klar med min Löwchen.. :-S Men blir nog klar idag ! Men jag undrar egentligen hur många det är med, så skriv gärna om du är med eller inte.
Jag kan vara med! Men jag är inte den bästa på att rita hundar men det ska bli en utmaning!
Men nu undrar jag vilken ras är vi på nu är det tax eller löwchen?
Jag är med och håller på med tax.
#37 Fick du välja vilken ras du ville göra?
Isåfall om man kan det så vill jag nog börja på med en löwchen!!
Ursäkta jag tror att jag drar mig ur!!
#40 Vad roligt !
Jag är gärna med också om detta fortfarande är aktuellt? Vilken ras är det som gäller just nu? :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#42 Tax om jag förstått rätt :)
Jag kan också tänka mig va med, om jag hittar penna och papper x)
Hallå!
Nu är jag hemma igen och tänkte fortsätta på min tax. Hur går det för er andra?
#42 Du kan välja om du vill rita en Löwchen eller Tax. Kul att du vill vara med 
#44 Va kul, det tycker jag absolut att du ska vara!
Jag hoppar av då jag börjar jobba i morgon så jag kommer inte hinna/orka rita..
Jag vill vara med, börjar på en tax! 
Jag vill också vara med! Så vilken ras ska jag teckna? :)
Mvh Hannasjessie. :)
Ni kan välja mellan att rita en Löwchen eller Tax :) Men jag vet inte om trådskaparen är kvar här?
Men någon har ju redan ritat det? :)
Ja egentligen skulle ju alla börja rita en Löwchen och sen skulle ts välja vilken av alla hon tyckte bäst om. Den skulle sedan få välja nästa ras. Men då många (alla) hoppade av i början bestämde vi att vi kunde välja ras varannan gång, men nu vet jag inte hur det blir
Jag har ritat både Löwchen och tax i alla fall.
Jaha okej. Trodde att en skulle säga en hundras, sedan skulle någon rita det och därefter bestämma ras? :)
#53 Vi kanske kan köra den varianten nu eftersom ts verkar ha försvunnit? :) så får man se lite olika raser.
Jag vet inte hur många som är med men du kan välja vilken ras du vill rita först så får du säga en ras sedan!
Jag är med, så man får välja själv vilken ras man ska rita ? :)
Hej, jag ber om ursäkt ! Jag har inte tid att sitta och måla m.m nu, så kör på ni ! Så jag kommer att komma med sedan, så du, SyntHare får bli ledaren. :-))
#55 Ja men va bra, då är vi tre!
Jag vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det, men börja med att rita vilken ras du vill så kan vi komma överens om något sen. Vi kanske kan köra något i stil med att någon väljer en rasgrupp, så får man sedan själv välja en ras i den gruppen? Vi behöver ju inte rita samma ras då tänkte jag. Eller vad tycker ni?
#56 Okej då vet vi
undrade vart du tog vägen! hehe
#57 okej! :D
59 inlägg i tråden hundrastecknarutmaningen med 2 av inläggen bilder på hundar :P
Ni kanske ska starta en ny tråd med alla regler och sånt i första inlägget. rätt krångligt att läsa igenom allt.. :-) Och sen har man inte tid kan man ju bara hoppa in med en bild när man har tid :-P I så fall kan jag vara med då och då också ;-) En grej man kan tänka på är att skriva med fet-stil eller nåt, typ: Rasen är :….. Då slipper alla fråga hela tiden :-P
Jag startar en ny tråd! :)