Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 5562 ggr
ks.gerbil
0

vad tycker ni om stilen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så tänkte komma och bidra med lite bilder och frågavad ni tycker om min stil att rita Glad

först kommer min nyaste drake ut ^^ denna va ren ilska som blev lagd in i en teckning kanske inte en teckning som visar ilskan men jag ritar ganska bra när jag är arg :P

PS. strecket i ögat är inte pupillen

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
0

en till drake i en sovande och allert position haha :P första gången jag ritade en sovande drake så vingen blev lite fel :P

ks.gerbil
0

oj va konstigt :O alla bilderna är så :P får fota om…

ks.gerbil
0

så förra bilden:

ks.gerbil
0

en till drake :)

förra bilderna va inte skuggade alls de va liksom färig ritade och behövdes skugga ;) men jag brukar inte skugga så mycket ändå bara lite för att få färg och djup i bilden men gillar att ha klara utlinjer eller vad dem heter :P

ks.gerbil
1

såå… en sista drake typ vatten drake vid ett möte med en säl hihi fast den är inte klar ska göra klart den idag men har ingen aning om hur man gör vatten :P så tips är välkommna :D

ks.gerbil
1

har nyligen velat börja rita människor typ lite realistiska manga inte jätte realistiska för det blir tråkigt tycker jag xD men här är väl en typ manga xD ska börja rita mer realistisk nu :)

ks.gerbil
1

här är den första draken med lite skuggning, ska försöka leta upp lite muskel bilder och se hur jag kan förbättra skuggningen och göra den starkare ska jag också försöka :) tips är välkomna :)

Monarchy
0

Mycket bra början, fortsätt så. Försök att träna på att rita i perspektiv alltså undvika rita rakt framifrån eller rakt från sidan.

ks.gerbil
0

ja det är det svåra :P ska ge det ett försök ikväll om jag hinner :)

ks.gerbil
0

här är en bild jag ritade idag på morgonen.. vet inte riktigt hur jag ska skugga och vika kläderna… aja ska se om jag kan hitta lite om det med på google :P

ks.gerbil
0

va första gången jag ritade en hand :P den är kanske lite stor? hehe

Monarchy
0

Allt finns på google eller youtube. Glöm inte att söka på engelska bara.
Anatomi finns oändligt att lära sig om. Människor och djur är det svåraste man kan rita.

Gerbilles
0

#5 hah vilken rolig, Sälen borde blivit rätt så förvånade över att träffa en drake bara sådär! xD

Du är riktigt duktig på att rita drakar tycker jag. :D

ks.gerbil
0

13# hihi det va iden draken verkar också lite skeptisk :P x)

tack :D