Kritik på manga katt!
Hej!
Jag är en 12 årig tjej som älskar att rita.
Skulle vilja ha lite medel kritik på denna söta lilla katt jag ritade klart idag.
Jag vet att det inte är bra papper jag ritar på men jag trodde inte att det skulle bli något,(Då jag brukar bara kludda lite och det brukar inte bli bra!)
men hoppas det går att ge kritik iallafall!
Hej då…
alså ghosohsfod jag hatar denna auto spellig!! ska inte alls stå minuter -.- ibland gör den upp hela meningar själv >:( aaja förlåt om du blev ledsen!
tycker det är jätte fin men lite svårt att ge kritik, kanske du kan färga den eller nåt? göra bakgrund? något som kan göra den mer interessant?
Jag vill inte vara elak men det ser ut som du har Kalkerat den ( alltså kopierat en existerande bild rakt av ).
Sedan angående kritik är det svårt att ge då det inte finns så mycket att säga, om du har gjort den helt själv är den superbra. Men precis som #4 säger så behövs det då 'extra' som färg och bakgrund.
Du kan också se över detaljerna på bilden och lägga dit streck som är borta, tex just under magen.
experimentera också med skuggor, eller 'cell shading'.
vilket är mycket användt i anime/manga världen.
Sedan se till att du alltid har vanligt teckningspapper i närheten, det ger så mycket mer. Man blir bara ledsen på sig själv om man ritar något jättefint och sedan förstör pappret en del
Håller med dom andra här, försök att göra bakgrund, skuggningar, färglägg, ta bort dom ljusa stöd linjerna, fin slipa bilden. Den blir mer levande och roligare att titta på då. Annars var den jätte fin.