Snyggt! Bra jobbat
Enda jag skulle vilja ändra på är högra bakbenet, ser helst att taggen(?) är ritad så att den är bakom svansen och inte ligger framför..
Sen tycker bakbenen skulle vart något längre?
Mycket fin iallafall, fortsätt utvecklas 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Först vill jag börja med att säga, bra jobbat! Du tänker rätt, med skuggor och muskler osv. Det jag skulle kunna påpeka är svansens krökning. Du tänkte rätt, men det hade varit snyggare med en mjukare vändning. Genom att tex sätta några raggar i mitten av svansen innan dem löper till andra sidan. Om du förstår vad jag menar. :)
#1 Tack så mycket :) Haha, jo jag såg det nu.. Ritade ju bara efter huvudet så jag tänkte faktiskt inte på att benen skulle vara proportioneliga, shame on me :$
#2 Tack så mycket :) Ja, jag kände det också. Lessnade dock när det kom till svansen vilket även syns på formen. Haha. Förstår precis hur du menar :)
Tack så jättemycket för kritiken hörrni! :)
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Här har vi en redline jag har gjort, det är inte att vara elak utan snarare för att visa hur jag skulle ha gjort och vad jag tyckte var konstigt.
Det jag tyckte var mest märkbart var huvud, ben och hur svansen var positionerad.
Huvud - en av sakerna som fick det att kännas lite off är att den undre käken är längre än den övre, om du kollar på hur man tecknar hästar osv så kan du få massor med bra tips som du kan använda till drakar då 'grunden' är rätt lik. En annan sak också som kan vara bra att tänka på är utryck som draken gör, och varför? Din drake räcker ut sin unga rakt ut, medan jag ritade en liggande tunga. Beroende på vilken sorts drake, så gör ju tungan olika saker. Tex säg att min drakes tunga är mer lik våra, så den trycks per automatik neråt. så det blir lite som en flämtande hund, medan du kanske tänkte mer på ormar? som luktar med sina tungor.
ben - Det känder som dina ben på draken var lite korta och svåra att tolka var lederna är. Detta kan du lätt lära upp genom att göra först ett ' skellett' som jag gjorde med frambenen. Och sedan att du 'köttar' dom som jag gjorde med bakbenen. Mina bakben är rätt lika kattben, då jag tycker att drakar borde behöva rätt bra benkraft för att tvinga upp sin kropp mot himlen då dom ska ta och börja flyga. lägg också märke till hur jag gör som 'fötter' där tårna sitter.lite som kycklingar/fåglar har
Svansen - enda jag kan säga här är att det är bra att tänka på att svansen är en förlängning av ryggraden och bör därav starta ungefär där kröken på ryggen finns.
Kommer skicka en bild där jag demonstrerar hur jag tänker när jag skuggar, vilket kanske kan vara bra då du är rätt ny på det?
Såhär tänker jag när jag skuggar, först bestämmer jag vart ljuset ska komma. Brukar rita pilar eller en sol för att hjälpa mig komma ihåg, sedan beroende på medium så börjar jag olika.
med vanlig blyerts så börjar jag med att skugga en ' mitt i mellan' skugga över där jag anser ska vara skuggat område, sedan börjar jag lägga mer tryck och gör det mörkare på dom allra mörkaste partierna. sedan så om jag känner för det tar jag ett sudd och suddar ljusare bitar lite varstans där solen borde reflektera iafl lite.
om jag målar i ett program så börjar jag med att färglägga hela bilden i en färg, tex jag vill ha en gul drake. så väljer jag en gul färg jag tycker om. Sedan sätter jag mörk/smutsig orange där skuggan ska vara, och en ljusare och finare gul färg där ljuset ska vara. Jag brukar undvika att ta helt vita 'blänk' då det ser lite konstigt ut. men brukar däremot ta lite vitt på vissa områden
Hoppas detta hjälpte och jag inte bara gjorde dig förvirrad :/
kanske lite felpropotionerad?? annars snygg :)
jag vet inte vad du tycker men benen kanske skulle gjorts lite längre. 
Portal Is Love, Portal Is Life.
Jätte snygg! Men kanske lite för liten kropp, annars jätte bra!