Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 6722 ggr
bea28
0

Beas bildtråd!

Hallå :) Första gången jag skriver ett inlägg här på teckning.ifokus. Jag har varit medlem i över ett år, men har hittills bara kollat på alla andras fina teckningar/målningar, och blivit grymt imponerad av hur duktiga många är!

Nu tänkte jag fixa en egen bildtråd med mina egna bilder, både seriösa och kladd, hoppas ni gillar någon iaf ;)

Topknot
0

Vad kul! Ser fram emot bilderna c:

bea28
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan börja med alla mina halvkluddiga mangateckningar. Har ett ton sånna ;) Det roliga med dom är att där ser man verkligen hur man utvecklats, och det har jag gjort fort! Kan inte fatta att jag ritade så som jag gjorde för bara ett halvår sen x)

Mangatjejorna först! Gjorde ett collage för att få med allihop :D

bea28
0

Mysko bild, den enda jag gjort helt i tusch. Även den ett "slarvjobb", inte långt kladd ;)

själv tycker jag att h*n ser ut som en transa :D

bea28
0

min första akrylmålning. jag blev jättenöjd med nedre delen av ansiktet (egentligen bara munnen), men ögonen blev .. sådär. ska fixa till dom lite när jag har tid, hade jag tänkt. heh.

bea28
0

Min första häst på 5 år! Gjorde den till Månandens måla av- tävling :) blommorna är inte klara än ^^

bea28
0

Skulle pröva på att färglägga hår, något jag inte gjort förut. Använde mig av akvarellpennor köpta på lektsugan ;)

bea28
0

Ville göra en före och efter bild! De två första bilderna är gjorda runt 2005, 2006. Den senare är gjord för några veckor sen! :)

bea28
0

en till kluddbild som inte fick plats förut. men jag tycker att hon är finare än kludd :)

bea28
1

En före och efter-bild till… dom är verkligen jätteroliga att göra! fick idén när jag läste om en tjej här på sajten som gjort det. :)

Före-bilden är ett "porträtt" (host) på min dåvarande kompis therese. Jag tror att jag var 9 år eller nått sånt när jag ritade den. Efter-bilden är från 2010, och den tecknade jag på en och en halv timme ^^

bea28
0

W.I.P , försökte mig på att teckna av Naruto , vilket gick hyfsat bra (förutom att han blev lite sne av webcamen :D) är inte klar med kläderna riktigt än och det saknas lite fartlinjer, men sen är han klar :)

bea28
0

kille som började oseriös men blev seriös. kom till världen för en vecka sen.

bea28
0

W.I.P självporträtt.

bea28
0

fortfarande ett w.i.p. Jag blev aldrig klar, liksom. Började med den här bilden, tja, i maj eller april kanske? Eller så var det ännu tidigare. Hur som helst, det här var den första mer avancerande teckning som jag gav mig på. Försökte teckna av ett foto, och haha, resultatet blev väl inte så jättelyckat x)

bea28
0

En karaktärs utveckling genom, eh, månaderna ^^

Och ja, han är en keminörd! Han kom till på en kemilektion, den allra första bilden är ritad på kemi-kriteriepapprena och därför får han för alltid bära stämpeln: I <3 Kemi! ;D

bea28
0

En till existerande mangakaraktär.. Natsu från Fairy Tail

bea28
0

Så, nu var det då killarnas tur! Slarvjobb alltihop, men det är slarvjobben man lär sig av :)

bea28
1

skämtteckning!

bea28
0

Hittade några äldre bilder från bildlektionerna på högstadiet.. tyvärr är inte den bästa bilden med, gjorde en oljemålning, men den kom bort vid skolavslutningen :(

bea28
0

putt

ingen som har någonting att säga om åtminstone en enda liten bild? även om jag vet att det mesta är kladd så skulle det vara kul att få lite respons i alla fall…

Mimmie94
0

Hur går det med självporträttet? :) Gillade håret där!

bea28
0

#20 tack :D för tillfället ligger det på is, har fått en "beställning" på ett hästporträtt av min kompis som jag tänkte teckna klart innan jag fortsätter med ngt annat större :)

Mimmie94
0

#21 jag förstår. kommer den bilden upp?:)

bea28
0

#22 hade tänkt det, alla bilder får komma upp när dom är klara :)

MiniAndMe
0

jättefina! :D Gillar verkligen bilderna!

old_Louisez
0

Vad fiint! coolt med "före" och "efter"! Skrattande

bea28
0

#24, 25 tack! :D

hannakb
0

Jag älskar också manga. Fast du var bra mycket bättre än jag! Otroligt bra! :D

bea28
0

#27 Tack! :D övar du mycket kommer du oxå bli duktig :)

Wip . "Kladd" Bara munnen är klar :P

bea28
0

snabb skuggning. själva skissen är gjord av min kompis för flera år sedan ^^

[Wildglow]
0

NARUTO!! Sjukt fin :]

[Wildglow]
0

NARUTO!! Sjukt fin :]

bea28
0

#31 ÅH, tack! :D

bea28
0

WIP- Shioon från The Breaker . Är långt ifrån klar med hår, bakgrund, kläder, och en hel del kvar att arbeta med skuggningen av händerna och hans ansikte. Mene.. Vad tycks så här långt? :)

[Wildglow]
0

OMG! Så sjukt snygg den där var! :'o

bea28
0

#34 tacktack! :D

bea28
0

Satt och skissade på en bild för några kvällar sen. Ska föreställa en viss kändis, men jag var trött och proportionerna blev helt messed up, så ja.. ni får ta det som det är :) blev hyffsat nöjd med ögonen och skuggningen, synd bara att de inte riktigt sitter rätt på ansiktet!

o justja, bilden är lite väl mörk, är mycket ljusare på riktigt.

hannakb
0

#36 Gud så fin! Enligt mig är den jättebra så du ska inte säga att proportionerna är fel!

Vem ska den föreställa? :3

bea28
0

#37 tack! :D hehe, gissa ! nej, alltså det ser inte fel ut när man bara ser den här bilden. ser man hur personen i fråga ser ut i verkligheten är proportionerna lite mysko. Menmen. Ville inte sudda ut allt och börja om från början :P

imaginatio
0

vissa av bilderna är sjuk fina!

bea28
0

#39 tack så mycket! :D vilka bilder gillar du? :)

imaginatio
0

alla är ju fina men t ex. den senaste (#36) och den du färglägger håret på (#6):)

bea28
0

Oj, det var visst över ett år sedan jag var här inne sistSkäms

Lägger upp några nya bilder!

Tecknade denna på någon timme, det var aldrig något seriöst projekt så den är inte helt felfri.. Flört

[nadvard]
0

Spännande tråd! Med mycket fina verk!Skrattande

bea28
0

#43 Tack så mycket för berömmet Skrattande Dock är det ju mest gamla bilder, och de jag är mest nöjd med kommer att läggas upp här senare, då jag har dem i skolan. Tungan ute

bea28
0

Snabbskiss, självporträtt.

Tagen med webcamen och sedan uppfräschad i picnik (aka kvalitén på fotot är inte den bästa..)

Lazzie_
0

Fina bilder! Jag gillar hur du skuggar Glad

drakvinge
0

#15 Natsuu! <3 Riktigt snyggt gjord :)

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

valorous.kid
0

ÄLSKAR hästen!! :D

Tecknisen!:)
0

Fina bilder, och vad bra du är på manga.Glad

bea28
0

Tack för komplimangerna! :) Uppdaterar med några nyare målningar jag gjort i skolan. Först ut är en akvarell!

bea28
0

Landskap i akryl. (Ingen bra bildkvalité dock..)

bea28
1

Samma landskap i akryl, fast med varma färger

bea28
0

Akryl. Hade som uppgift i skolan att måla över en svartvit bild och översätta den i en annan färgskala, så man skulle kunna säga att målningen är kalkerad.

bea28
1

Porträtt, tog cirkus en timme!

hannakb
0

Jag är riktigt imponerad #53, grymt bra!

mumin12
0

Super fina målningar!