Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 4469 ggr
Jonnsill
2

Jonnsills bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag ritar mycket med blyerts nu för tiden och jobbar hårt för att försöka utvecklas och bli bättre. Därför är er kritik guld värt =)

Här tänkte jag lägga upp lite bilder på vad jag har ritat och mina WIP.

Jonnsill
1

En bild som jag håller på med nu. Jessica Alba WIP.

Zabbio
0

Väldigt svårt att ge kritik på människor, men jag hittar i varje fall inget som jag hade velat ändra :) Möjligtvis om det går att minska konturera (runt tex läppar, hår m.m.) och jobba mer med rena skuggor, ungefär om du gjort på ryggen i #1,  kanske mer detaljerat bara om det är i ansiktet :)

Annars så.. jag hade i vart  fall inte gjort det bättre ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Jonnsill
0

Tack för tipset =) på Alba testar jag just nu ett nytt sätt att skugga på, nämligen med pappers bitar. Har upptäckt att man kan göra större partier med skugga utan att det blir fläckar. Men på alla bilder ska jag envist kladda dit dom starka konturerna haha =P ska ha dina ord i bakhuvudet och öva vidare på skuggningen =)

Zabbio
0

#3 Skuggar du med stompf/papperspenna normalt sett? :)

Jonnsill
0

Ja det gör jag =) Ozzy är med stompf och Alba med lambi näsdukar hehe

Zabbio
0

hehe ok, bara nyfiken :)

choiicho
0

Hur snyggt some helst. Ozzy teckningen är ju helt makalös! Dock hade jag haft lite mer skugga på ringfingret. Ser lite platt ut. 
Men du är galet duktig! :D

Jonnsill
0

Åh tack så mycket =) skuggning är så grymt svårt att få till bra tycker jag, men övning ger färdighet som dom säger =)

Jonnsill
3

En jack russel som jag ritade för ett tag sedan. Var en beställning och andra hunden jag någonsin ritat

Jonnsill
8

4 hunden i blyerts jag gjort

choiicho
1

Men söta vovven då!
Verkligen jätte fin! Jag gillar verkligen hur "mjuka" dina bilder är. Dem är verkligen snälla för ögat.Skrattande

21Guns
0

Sjukt fina allihop! :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[Pelisa]
0

Du är sjukt duktig! Bilderna blir supersnygga, ser väldigt verkliga ut! *O*

Mando
0

Du har så najs flyt i dina skuggningar!