Teckning iFokus

Teckning

Etikett: övrigt
Läst 3368 ggr
Zabbio
4

Häst med rutnätsmetoden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

itade en häst idag, anv'nde ett foto från hööks som referens. Ville öva mer med rutnätet, så de sista skuggningarna kommer lika myket från fantasin som fotot.. men proportionerna och så fick jag övat lite på ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

choiicho
0

Ballt! :D

[peter54]
2

Det blev riktigt fint. Glad

Jag gjorde mycket rutnätsbilder förr, men då handlade det om att förstora bilder många gånger, uppåt 5-10 gångers förstoringar.

Jag använder fortfarande den metoden när jag gör nya 2D-mål för bågskytte, men inte så mycket i andra sammanhang.

Det här vildsvinet har jag gjort på det viset, först ritat av ett foto av vildsvinet på ett vanligt A4-ark och sedan förstorat det med hjälp av rutmönster till en plywoodskiva och därefter sågat ut och målat. Kontrasterna måste överdrivas på bågskyttemål för att man ska kunna se djuret tydligt på 25-30 meters avstånd.

Zabbio
0

Snyggt :)

Men förstör du inte pilarna på plywood?

[peter54]
1

#3 Om du tittar noga på bilden ser du att det finns en ring över träffområdet. Där är plywooden ursågad och ersatt med wellpapp och på baksidan limmar jag på ett block av ett skummaterial som heter ethafoam. Det är ganska hårt och slitstarkt och tål många skott, men visst, träffar man utanför träffområdet i plywood, kan pilen gå sönder, eller blir i allafall svår att få loss.

En annan figur jag har gjort på samma sätt, men av masonit med stödlister på baksidan.

Zabbio
0

Ok.. jag hade nog inte träffat rätt tillräckligt ofta gför att testa :P

Snygga måltavlor :)