Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 4418 ggr
Schnigel
0

Fiskfjäll i photoshop?

Hej på er! Jag håller på att rita en sjöjungfru på photoshop, och ska göra fjället. men vet inte riktigt hur jag ska göra.. hitta en bild på internet hur jag vill ha det. Och undrar om det är någon här som har en aning om hur man gör som hon/han har gjort.

Tacksam för svar fort!

MichaelE
0

Tutorial över hur man skapar fisk fjäll. Principen är nod detsamma i den bild du har skapat att man bygger upp i olika lager och sedan använder man olika penslar för med olika färger för att skapa fjällen.

Schnigel
0

Hej jo jag hittade den där också när jag sökte, men det är emr det där glittriga jag vill ha :o

Okashi
0

På den bilden du visar har de ju egentligen inte gjort nåt mönter till fjällen, utan det är mer "färgprickar" i lite olika nyanser. Och så använder du prickar av ljus färg (som passar till basfärgen du valt) där ljus reflekteras för att få till glittret helt enkelt. :)

Schnigel
0

antog att det var någont sånt :o så det är helt enkelt at använda olika färger och så.. men finns det någon brush tror du som liknar?^^

Okashi
0

Ja, bara ta några olika nyanser så är du på gång :)

Jag använder inte photoshop nåt värst, så brush-frågor kan jag inte svara på ^^'' Använder i stort sett bara Corel painter. Men det finns säkert någon upplyst människa här nånstans! :O

Schnigel
0

haha ok XD

[brallis123]
0

Får man se resultatet? ;)