Skicka en A3 teckning med posten?
Jag undrar om det är någon här som har skickat en A3 teckning med posten? Hur har ni gjort i så fall? Skickat i rör, kuvert…? Finns det ens kuvert i A3 format??
Har en teckning på G som ska skickas till USA. Det är en A3 och jag har ingen aning om hur jag ska frakta det 
Alla tips är välkomna! 
Skulle ta en mattrulle(sådana som mattor är rullade kring ibland) då dem är stadiga o ej skadas i första taget, kuvert känns vanskligt 
Samtliga av mina bilder i a3 som tagits någonstans har iallafall transporterats i sådana mattrullar avsågade i lagom längd 
Alltid Oavsett
#1 Ahh vad smart! Synd att jag inte har någon sådan på lager. Får du tag i såna gratis på något sätt eller hur brukar du göra? Du kanske köpt en matta och varit smart nog att spara rullen?
Jo jag håller med.. i så fall hade jag väl tänkt stadga upp det med en kartongbit eller något och stoppa teckningen i en plastficka för att undvika fukt. Men rör är nog att föredra, det känns ju mer proffessionellt om inte annat 
#2 Mamma hade ett par på lager dock behövs de införskaffas nya tills nästa gång.
Borde gå att få tag på om man går in o frågar på en affär som säljer mattor, rusta, jysk, möbelhuset, Ö&B osv brukar finnas i deras sopprum (:
Alltid Oavsett
#3 Okej, får höra med dem då :) Tack för hjälpen!
Precis, skicka i rör. Kanske posten har packningsrör?
Lägg ett tunt papper över bilden nnan du rullar ihop, ifall det finns minsta chans att den smetar. Det skyddar.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#5 Tack för tipset! Nu hade jag sådan tur att pappa hade ett rör på lager som han fått med sitt flugspö