Teckning iFokus

Teckning

Etikettoff-topic
Läst 4184 ggr
SyntHare
0

Skicka en A3 teckning med posten?

Jag undrar om det är någon här som har skickat en A3 teckning med posten? Hur har ni gjort i så fall? Skickat i rör, kuvert…? Finns det ens kuvert i A3 format??

Har en teckning på G som ska skickas till USA. Det är en A3 och jag har ingen aning om hur jag ska frakta det Obestämd

Alla tips är välkomna! Glad

Perly
0

Skulle ta en mattrulle(sådana som mattor är rullade kring ibland) då dem är stadiga o ej skadas i första taget, kuvert känns vanskligt Obestämd

Samtliga av mina bilder i a3 som tagits någonstans har iallafall transporterats i sådana mattrullar avsågade i lagom längd Glad

Alltid Oavsett

SyntHare
0

#1 Ahh vad smart! Synd att jag inte har någon sådan på lager. Får du tag i såna gratis på något sätt eller hur brukar du göra? Du kanske köpt en matta och varit smart nog att spara rullen?

Jo jag håller med.. i så fall hade jag väl tänkt stadga upp det med en kartongbit eller något och stoppa teckningen i en plastficka för att undvika fukt. Men rör är nog att föredra, det känns ju mer proffessionellt om inte annat Tungan ute

Perly
0

#2 Mamma hade ett par på lager dock behövs de införskaffas nya tills nästa gång.

Borde gå att få tag på om man går in o frågar på en affär som säljer mattor, rusta, jysk, möbelhuset, Ö&B osv brukar finnas i deras sopprum (:

Alltid Oavsett

SyntHare
0

#3 Okej, får höra med dem då :) Tack för hjälpen!

Zabbio
0

Precis, skicka i rör. Kanske posten har packningsrör?

Lägg ett tunt papper över bilden nnan du rullar ihop, ifall det finns minsta chans att den smetar. Det skyddar.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SyntHare
0

#5 Tack för tipset! Nu hade jag sådan tur att pappa hade ett rör på lager som han fått med sitt flugspö Glad