Kritik på shettis :)
Den är väldigt luddig/streckig, kanskr du kan rita rent den på ett lager över? :)
Proportionerna är inte riktigt korrekta, ögonen lite långt upp, öronen är väl små till och med för att vara shettis, medans halsen är lite tunn.
Roligt att du fått med så mycket utrustning, bilden har potential att bli riktigt fin :) Men kanske försöka att rita den lite renare. Skugga hellre med en större pensel, alternativt med tunna streck nära varandra så att de bildar fält av skugga och ljus.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Okej, ska tänka på det nästa gång ;) får se om jag orkar bättra på den lite till senare. Det är lite min stil att den blir rätt streckig, men kan nog dra ner på det lite ;)
Det kan vara en stil att göra något ''slarvigt'' (det intrycket ger ju streckigheten; ett snabbt, spontant jobb som inte är fullföljt) men om det ska se riktigt bra ut måste alla detaljer och proportioner finnas med, eller också behöver det finnas en rörelse i bilden som ger liv åt skissigheten. Något som får betraktaren att tänka ''den här är egentligen väl genomarbetad och skickligt utförd trots stilen, häftigt!''.
Tyvärr känner inte jag att du når riktigt dit, det stannar på ett spontant klotter eller minnesanteckning, men det känns inte riktigt välgjort. För att nå till det välgorda stället tror jag att du behöver öva mer på att få rätt proportioner och detaljer, vilket syns bättre i en renare bild. Detsamma gäller för skuggning, en bra skuggning, där ljus och skugga är trovärdig, kan göra mycket, speciellt i en skissartad teckning. Att i streckigheten få med valörer och gråskala hade gjort mycket :)
Det är bara mina tankar och tolkningar.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Okej, ska tänka på det nästa gång :)