Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 3465 ggr
Zabbio
3

En övning i perspektiv :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lekt lite med perspektiv, en intressant utmaning :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

joheck
0
Zabbio
0

För att få bilden så att den ser lite 3D ut måste man ändra perspektivet mellan motivet och resten. Dvs att hästhuvudet r ritat i ett annat perspektiv än resten av teckningen. När det sen syns från en viss  vinkel blir det lite 3D.

För att ändra perspektivet ritade jag upp ett perspektivt rutnät som jag sedan avbildade hästen i, enom rutnätsmetoden. (bilden jag ritade av hade ett vanligt rutnät)

När bilden ses i en vinkel så att rutnätet ser normalt ut, har  jag hittat rätt inkel för fotografiet.

Zabbio
0

Och en bild rakt ovanifrån :)

mumin12
0

riktigt häftig! :D

Zabbio
0

Tack, bägge två :)

Zaphix
1

Otroligt häftigt! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Eldsjärten
0

Super kola bilder:-) gillar bild numer 1. Vill se mer:)))

gerbil123
0

oj vad häftigt :)

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Zabbio
0

Tack :)

#7 Den första bilden är själva bilden, de andra två  är bara foton på hur skapandet gick till :)

Pelle Långlös
1

#0 Huvudet ser ut att hoppa ut från pappret. Skrattande SNyggt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

svartkanin
2

Cool! Jättefint tecknat också! Skrattande

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

PollyBoffin
0

Superläckert! Mycket intressant idé och himla svårt att genomföra! Jag skulle bli tokig om jag försökte teckna ett hästhuvud i en sådan konstig vinkel då min hjärna skulle vara väldigt upptagen med att skrika; det ser FEL ut! Ändra genast!

Du är otrolig på hästar människa. Skrattande

Zabbio
0

Tack :)

Genom att göra ett rutnät i perspektiv först så blir det lättare att få proportionerna fel på rätt sätt :P Bara att inte tänka häst, utan ta ruta för ruta.

Hanna
0

Jättehäftigt!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus