PollyBoffins bildtråd
Slänger upp några bilder jag gjorde för ett tag sedan. Har tyvärr inte så mycket tillgängligt på datorn.
Jag är inte särskilt duktig, speciellt inte när det gäller färg då jag mest tecknat i blyerts. Jag upptäckte att man kunde rita på datorn när jag var … år gammal och har börjat försöka använda färg där istället. Jag har en låååång bit kvar att vandra när det gäller att både teckna och måla, men förhoppningsvis kommer jag att komma i närheten av mina mål så småningom.
Älskar djur, men tecknar numera mest människor och särskilt då manga.
Det är nu över ett år sedan jag höll i en penna och försökte mig på att teckna senast. Är sjukskriven för utmattniingsdepression för tillfället så då orkar jag tyvärr inte ägna mig åt detta intresse jag har haft hela livet.
Här är det senaste mästerverket som jag försöker mig på till humortävlingen här (OBS. Den är alltså inte färdig):
Superfina! Du är duktig på att teckna hår
Första bilden var också charmig.
Jättefina allihopa! :D
#5 - Tackar. :) Vet inte om jag är så bra på hår. Det är ju "bara" manga trots allt.
#6 - Tack! :D
Här är mitt första försök att kladda i färg direkt i datorn, plus att jag försökte mig på att teckna ett borzoihuvud också. Höhöhö…
Förutom den gräsliga bakgrunden, det faktumet att pälsen ser ut att vara gjord i plast och att jag inte hade koll på det där med att använda färg i ljus och skugga, så är den helt okej som första försök. Jag tittade på flera olika bilder av borzoihuvuden för att det skulle bli så korrekt som möjligt, men ritade inte av något av dem (för lat).
Här är ytterligare ett försök att måla med färg direkt i datorn (glömde nämna att jag använder Photoshop CS2) och ett försök att måla något som ser ut som en kvinna… Typ…
Hon är väl okej. Samma problem som herr borzoi d.v.s. ingen färg i varken ljus eller skugga och plastkänsla över det hela. Rospetalerna, som det förestället att vara, tog en evighet att göra…

Supersnygga bilder!! Såg direkt att det var en Borzoi :D
#13 Var superhäftig!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Detta är den sista klara färgbilden jag gjort och det var även när jag kom till slutet av denna som jag hade lärt mig detta med färg i ljus och skugga, men jag orkade inte måla om hela bilden.
Det föreställer att vara en spegel, men någon var för lat för att göra tillräckligt med reflektioner i den. xD
Och så den sista bilden då som även är en övning i att teckna porträtt med rutmönster och hela balunsen (rutmönster är himla bra :) ). På dator naturligtvis.
Jag bestämde mig för att jag var tvungen att träna på att teckna människor och i gråskala för att försöka få till en känsla av "ben och muskler under huden" s.a.s. Tyvärr tröttnade jag efter att nästan hela porträttet var klart, så tinningen på skuggsidan ser väldigt platt ut. :P
#14 - Tackar! Älskar Borzoi så jag var tvungen att testa att teckna en. Kanske jag kan göra denna eleganta hundras riktig rättvisa en vacker dag. ;)
Jag gillar idén med min papegojmuränahavsdrake väldigt mycket. Är man störst och styggast i havet så kan man vara riktigt färgglad (ingen som törs skratta trots allt).
Du har en otrolig talang ska du veta! Tyckte alla dina bilder var väldigt intresseväckande
Hoppas du blir bättre snart och kan fortsätta teckna som vanligt!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Gud vilka fina teckningar!!!!
Du är ju sjukt duktig!!!!! Och jag tycker att håret i #1 är hur härligt som helst, det ser verkligen "mangaäkta" ut!! :D
Otroligt snygga bilder du gjort :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ojojoj vilket snyggt "galleri"! Vill se mer! :D
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Tackartackar för de snälla kommentarerna. 
Jag fösöker komma igång igen, men efter över ett års teckningsfrånvaro så tar det lite tid. Desstuom är jag extremt seg av mig när det gäller att producera bilder, är alldeles för petig och noggrann (och blir ändå aldrig nöjd).
Jag arbetar just nu på något enkelt; ett hästhuvud. Ska se om jag kan få lite konstruktiv kritik på det innan jag börjar kleta på med färg.