Zabbios skisser :)
Tänkte mest ha en tråd att slänga in lite skisser/snabbt klotter och så i. Ibland kan det ju bli trevliga och talande bilder även om det inte är jättemycket arbete på dem, proportionerna kanske inte är helt rätt osv.
Denna satt jag och klottrade på idag :)
Vad tror ni har hänt här? Jagar han någon? Eller är han jagad? Var är han? :P Fritt fram att hitta på lite historia åt denna kentauren, om någon känner sig manad.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Snyggt!
För mig ser det ut som att han jagar nån, han har liksom det uttrycket i ansiktet. :)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Tack :)
Det är möjligt.. vem jagar han? Varför? :P
han jagar ssmåbrudar såklart, kolla pedo blicken 
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Oj vad SNYGG!! :D
Apelsinsaft? :o
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tack :) Hehe jah… hade inget vatten där uppe där jag satt..
#4 oj vilken fin häst! fast den skrämmer mig också, den har sån läskig breddning - inte ens elitvarmbloden har så 
:/ Den breddar inte, den är sedd en liten aning bakifrån..
#8 jaha nu ser jag att det är andra benpar, var väl yrvaken. är det någon annan form av trav? för när de travar så har de höger bak o vänster fram i samma tak. , fast du kanske inte ritade "realistiskt" eller mer dramatisk eller hur man ska säga
men den är verkligen fin och tycker mycket o utrycket i ansiktet
Varför tror du att den travar, eller är en travare? :P
Den går i tölt. ;) (eller snarare speedrack) som denna: http://www.youtube.com/watch?v=8Fu9FjiE5Ng&feature=related (den går inte helt rent hela tiden, lite passtakt och i början lite galopptakt.. men snabb är den ;)
Travarna som går som på min bild- fast tvärtom - på banan går faktiskt inte i trav. De går i en slags omvänd tölt. Många har töltanlag och det blir lätt så när de springer så fort de kan. Men trav är tvåtaktig, man ser tydligt att den på bilden inte är tvåtaktig, den har inte ens två ben i marken utan ett. ;)
Fast bilden är inte särskilt realistiskt gjord heller, klottrade ju bara när jag såg på TV.
okej! jag vågade inte fråga om den var i tölt för jag trodde du kunde ta ill aupp om det inte var det du menat med bilden
finns ju något som heter typ foxtrott som är galopp i bak(?) och trav i fram eller tvärt om
#11 Foxtrot är en något fyrtaktig trav, ungefär som grisepass fast tvärtom i fotföljden :) Foxwalk kan se ut lite som flatwalk. Foxtrotten är inte jättesnabb och brukar ha tre ben i marken samtidigt (dör tölt/rack har 1-2 ben i i högre fart)
Hästar som galopperar fram och töltar bak "rollar" ganska kraftigt. Brukar kallas ''rack-a-lope'' på engelska.. rätt bekvämt men det är ingen korrekt gångart utan ett taktfel :)
Egentligen skiljer inte jag jättemycket på olika gångarter (''gaits'') utan skritt, trav ''tölt'' galopp och pass, sen ''tölt'' för mig är alla fyrtaktiga gångarter utiom skritt. Mest för att vi inte har något bra samlingsnamn på det :)
Tar man dem från diagonalt till lateralt rörelsemönster är gångarterna: Trav - foxtrot, foxwalk - tölt/rack (saddle rack, speedrack) samt flatwalk och runwalk - stepping pace, grisepass - pass :) Hästen på min bild går i speedrack, den är något passtaktig vilket de oftast blir i högre farter.
Menade inget speciellt med bilden, men hästen går ju i den klassiska ''tölt posen'' :P
---------
Ett litet experiment jag satt med nyss. Helt utan konturer och skuggor har jag bara använt linjer för att antyda formerna. :)
åhh gud vad häftig…… du lär ju skriva till min häst och göra bilder till serier! du är så jäkla duktig på hästar! de har alltid så fina och personliga uttryck
Hehe, jag är inge bra på serier, tro mig :P Klarar inte det här med att rita handling och serierutor osv, vill bara rita dom vackra rutorna xD
Snygg! :) Säljer du bilder? ^^ Skulle lätt vilja ha en på väggen här hemma :)
#15 Tack :)
Det gör jag, men jag tar betalt för dem ;) Har främst sålt porträtt på husdjur, i olja, men har ett par bilder som jag gjort för att jag hade lust. De säljer jag lite billigare, men inte billigare än att det känns värt att bli av med dem.. vill ju oftast ha kvar de jag själv gillar x)
oj vad tjusig! saknar dock ett öra, det kan visserligen vara bakom det andra, men ett liiitet öra kan han kanske få
tar det inte jättelång tid att pyssla med sånna streck?
#18 Tack :)
Fick inte in örat på nåt bra sätt… :/
Nej, det går ganska fort med strecken faktiskt :P Får erkänna att jag ''fuskar'' och ritar en skiss först (med blå penna som raderas i datorn sen ;) ) så att jag har lite konturer när jag skissar. När det är klart så går det rätt fort att lägga strecken runt - jag vet ju vilka former jag vill ha fram. :)
Ska prova att göra en till en dag utan ''fingertrycks mönster'' (som på bogen texx) utan bara linjer rakt upp och ner.
Supersnygg!
20# är det okej om jag försöker att skissa upp hästen? jag ska inte säga att din skiss är min och jag ska inte kopiera den på något sätt bara skissa upp den lite med egna händer något som kan likna din (jag måste hitta lite inspiration) men det kommer nog inte likna din ändå.. haha.. joppas du förtod vad jag har skrivit XD
#21 Tactack :)
#22 Skissa på, glöm inte att visa upp den ;)
Använder själv ofta foton som Referenser, bara man inte ritar rakt av. Som tumregel gäller att om man inte säkert kan se at bilden är avritad från fotot när man ser dem ihop utan att veta så är det ok. (det är väl ingen lag som säger det, men en liten regel.)
#24 Det ovan är faktiskt ågot av mina första vattenbilder. Har kanske försökt en handfull gånger ;)
Ett tips är att ha en täckande vit färg att måla skummet med, eller om du kanske kan sudda dit det. Tänk på vågen som en bit papper som böjer sig och bildar en tunnel :) (det ljusgröna i min bild skulle då vara ingången till tunneln)
Du är jätteduktig!! :)
WOOW guud vad duktig du är!!!^..^
Men gud vilka underbara teckningar/målningar
Aldrig sett en sån som du gjort på 12 den var otroligt vacker o helt egen fasen så snygg 
Jättefin!
Tack tack :)
33, kan tänka mig att din bild 12 hade även vart riktigt snygg tatuering :) Alla var jätte fina men denna bild var ovanlig o egen, gillar det starkt :)
Kanske det, tyvärr är jag inte särskilt förtjust i att se mina bilder som tatueringar :P För självkritisk.
Först ska jag bara säga; skit snygga skisser du gjort! Gillade skuggningen på #4
På #20 så kan jag se att du använde dej av "blur tool" på himlen? Är inte helt säker men det verkar inte riktigt som om du gjort det "för hand". Ett tips är att själv blanda färgerna, UTAN blur för det kan lätt skapa hög Kontrast.. himlen verkar liksom inte "höra till", y'know? Annars skit bra jobb!
#36 Tack :)
Dels är ju skisser just skisser, dvs inte färdiga målningar utan mer som utkast eller ett sätt att få ner en ide på pappret. Sen har jag inte använt blur på himmeln i #20, bara en stor, suddig pensel och låg opacitet/flöde. :) Färgerna är från samma palett som glansen i havet fast hästens man och svans speglar sig också i havet men inte på himmeln. Möjligtvis har jag använt dodge lite runt solen för att få mer lyskraft. Kommer faktiskt inte ihåg. För mig ser det bra ut, kanske olika skärmar? Vet att denna är rätt ljus, en mörkare skärm kan ju öka kontrasten. Men som sagt, för mig ser det ut som jag tänkt, även om det är en skiss och med fokus på vågorna :)
Tack för den konstruktiva kritiken! :)
Gör "Returning Home"! Please! Den kommer bli så [infoga lämpligt kraftuttryck här] SNYGG! Älskar skissen på den. <3 Har du ett DA-konto? Skulle kunna tänka mig att denna kan bli en DD nämligen, den har potential.
Du är otroligt duktig ju! O_o Jag visste att du var bra, men inte HUR bra. *lägger till ytterligare en person på dyrkalistan*
Tack :P
Jag har DA men använder det inte. Gillar inte riktigt DA..
WOW!!! :O du är ju helt amazing!!! XD
har du möjligen Deviantart??? 
Se inlägg 39 :P
#42 okej ^^ synd
# 39 - Håller med luckydragonriderkin. Synd. Men jag förstår på sätt och vis. Det är lätt att förvinna i mängden på DA oavsett hur duktig man är. Men när du har gjort klart din underbart fantastiska tavla, så lägg upp den där ändå. Jag ska föreslå den till DD, för jag är helt övertygad om att den kan få det (såvida du inte klantar till det rejält när du gör den riktiga bilden, men det tvivlar jag på). Jag måste ändå skaffa ett DA-konto igen för att kunna fråga om lov att använda de stock photos jag hittat där. Har inte råd att använda annat än det som är gratis.
Gillar den färglagda anthrohhanden BTW. :D
#44 Jag gillar inte DA överlag, tycker att det är onödigt krångligt och jag ar andra ställen att ladda upp bilder pä.
Jag gör sällan färdigt tavlorna, alla dessa bilderna har runnit ut i sanden och jag har inte lust att leka mer med dem :) annars tack.
#45 - Jag både ogillar och AVSKYR DA… Så mycket, ursäkta språket, skit som läggs upp. Visade min kompis vilka stock photos jag kommer använda och genast får vi bilder av kvinnors rakade kön i ansiktet. >:P INTE vad jag vill se på en konstsajt. "Artistic nude" my…foot, säger jag bara.
Aha, ytterligare en som i regel aldrig gör klart något. Känner igen det och fungerar du som mig så är man trött på en bild så är man, oavsett vad omgivningen tycker. Jag får njuta av din skiss helt enkelt. :D
Yeps :P
målar du för hand eller på datorn
Om det står så är det bara att säga till är tröt och kållade bara på bilderna :)
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
Olika från bild till bild :P