Inspiration
För oss alla.
Denna tråd visar en killes utveckling från, vad jag skulle vilja kalla "helt tappad bakom en vagn när det gäller teckningstalang", till en professionell konstnär.
Tråden är lång, så jag har inte orkat läsa inläggen i den, men det räcker med att titta på hans bilder för att inse vilka enorma framsteg han gör i den. Den är på engelska.
Denna tråd visar verkligen att ALLA kan lära sig teckna, även om en del kanske måste arbeta hårdare på saken:
http://conceptart.org/forums/showthread.php?870-Journey-of-an-Absolute-Rookie-Paintings-and-Sketches
ser ingen stor utveckling och tycker inte han var dålig alls men professinell konstnär är han då inte än
#1 - Har du kollat alla 71 sidor i tråden? Och i mina ögon så är han inte alls bra i början, men jag är kanske för kritisk. ;)
#2 jaha oj kollade bra första sida, han blev faktist skit duktigt men ändå inte urkass från början :)
varför är han tappad bakom en vagn? sådär har det väl sett ut för oss alla i början. jag tycker du låter oerhört hård på honom.
och ja alla kan teckna men alla har nog inte talangen att nå toppen. alla kan tex sjunga, och sjunga så att det låter bra, men alla har kanske inte det där extra som behövs för att sticka ut ur mängden. jag har garanterat inte det i sången o musikens värld tex
därför förstår jag inte varför du ser honom som så dålig, tycker inte alls hans första bilder är speciellt dåliga. var det dessutom hans första teckningar så var det ju rentutav begåvat :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#3 - Hehe, jag tror jag är för hård helt enkelt. Och se så fel jag hade, inte sant? ;)
#4 - Som jag skrev innan, jag är för hård. ;) Enligt mig så kan han inte ens skissa i början. Han börjar få flyt i pennföringen på sidan 15 i tråden någonstans. En anldening till att jag är så hård är nog att det var så länge sedan jag var som han var i början, så jag minns helt enkelt inte (så blir det när man blir gammal och senil). Det är otroligt svårt att förklara hur någon inte ens kan skissa, men sättet han skissar på känns bara helt fel i början. :/
En annan sak med hans tråd är ju att han bevisar hur fel JAG har genom att vara för hård, men ja, jag skulle betraktat honom som helt talanglös i början. Alltid skönt när mina förutfattade meningar får sig en knäpp på näsan (och jag ska aldrig bli bildlärare). :)
Håller med dig helt när det gäller det där med talang. Jag tror talang helt enkelt är ett fysiskt försprång i form av seende, tänkande, öga-hand koordiantion vilket allt är något som kan tränas upp (bevisligen). Jag tror däremot att om en väldigt talangfull person tränar lika intensivt och "smart" som en utan den där naturliga fallenheten, så kommer den med "talangen" alltid ligga steget före.
Och jag kommer aldrig kunna bli bra på att sjunga oavsett hur mycket jag än tränar precis som att jag aldrig kommer bli lika duktig på att teckna/måla som en del människor jag beundrar. Så är det bara. Men han inspirerar verkligen till att jag ska försöka bli så bra jag kan. :D
Hmm… Bättre än mina huvudfotingar jag gjorde som väldigt ung, det är då ett som är säkert! XD
jag skulle mer se det som ett bra sätt för nybörjare att inte ge upp, träning ger färdighet och det visar din länk.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#6 - Han är en inspiration för oss alla, inte bara nybörjare. ;) Det var därför jag ville dela med mig, för jag blir extremt peppad att bli bättre och faktiskt uppnå den nivån jag vill ligga på. Han har bevisat att det går. :D