Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 4312 ggr
BellaDonna2
2012-11-28 00:28
1

Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ritade en häst för några veckor sedan. Jag själv kan iingenting om hästar, mer än att det är väldigt vackra djur. Min syster tog hand om en STOR (arbets) häst som jag kallar den sorten.. Någon häst tjej/kille som kanske kan anta vilken ras jag menar? :)

Men nog om det. Billan heter hon iaf och jag var grym på att ge henne hö! :)

Eldsjärten
2012-11-28 19:52
0

Gillar din stil ett tips: nästa gång kan du försöka göra manen inte så "trådig" annars SUPER FIN som sagt älskar din stil:D :)

BellaDonna2
2012-12-01 22:17
0

Tack! =) 
jaao hon har lixom lite trådig o vågig man, Billan =) Men tips är bra!!

Eldsjärten
2012-12-02 15:14
0

2# okej då fattar jag fortsätt såSkrattande

Ratzo
2012-12-02 16:49
0

Tycker att mulen var lite lång och smal, men annars jättefint!

I can't drown my demons, they know how to swim.

carsbo
2012-12-03 19:32
0

hej! jag kanske kan hjälpa men vill gärna se orginalbilden Glad jag är inte jätteduktig på hästraser, men vågar mig väl på en blyg gissning då, ardenner?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

BellaDonna2
2012-12-04 12:24
0

#4 Tack för kritik, alltid bra :)

BellaDonna2
2012-12-04 13:10
0

#5 Hej! Ja jag lägger upp en bild på henne, hon har stor bläs på riktigt :)

carsbo
2012-12-05 19:29
0

så du hade ingen förlaga som bild, wow det måste vara jättesvårt ju om du inte känner hästen :o

det som jag tänkte på var att mina ögon kunde inte bestämma sig villken vinkel hästen var i. det visade sig att gamashen var för liten och öronen lite för högt ansatta, jag provade sätta in lite stödlinjer(nu är inte jag jätteduktig på photoshop :P) så får du säga ifall du själv tyckte det blev bättre

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Daim och Nougat
2012-12-05 23:15
0

Jag tycker den var väldigt fint skuggad ;)

BellaDonna2
2012-12-06 09:40
0

#8 Jo jag har träffat henne många gånger o gosat med henne när jag vart med min syster, men hade inget kort när jag ritade henne. Kollade på google hur olika detaljer på hästar ser ut egentligen. Så helt utan stöd var jag inte :)

Öronen t.ex är jag mkt missnöjd med, samma med sträcket på mulen, varför gjorde jag ett sträck där?! Obestämd Och ansiktet blev för smalt, särskilt för att vara den rasen.. Liknar mer en arab kanske.  

Tack för dina tips, råd och tycke! Glad

#9 Tack! Glad

Zabbio
2012-12-06 10:28
0

Jag följde nummer 8s exempel :)

Jag har ritat linjer även med det jag tyckt är bra (tex ögonen) det är för att jag lättare ska kunna se hur det  jag ändrat hade sett ut.

Nosryggen behöver inte ändras, men eftersom det är en grövre ras så hade den nog varit bättre om den var lite annorlunda.(streckad linje)

Det som framförallt behöver ändras är formen på undersidan av huvudet,  den behöver bukta åt andra hållet. Det finns vinklar som man kan se hästhuvudet i där den inte gör det, men i denna vinkeln vill jag se den rak eller utåtbuktande :) Ganashen (kinden) är också större än man kan tro (det är väldigt vanligt att rita den för liten)

Nu har jag ritat en standard grov häst och inte precis den hästen du ritat, så det är inte porträtt likt. Antagligen skulle hela huvudet vara längre (vilket det ser ut som att det är med en liten ganash och inåtbuktande kind, men det stämmer ju tyvärr inte med de övriga delarna)

Ett bra försök, man lär sig genom att testa, göra misstag och komma ihåg dem :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
2012-12-06 10:42
0

Här är bara stödlinjerna, så ser du tydligare vilken sorts häst det blir. :)

Som du ser funkar nosryggen bra där den är, ögonen sitter rätt och näsborrarna känns rätt - dessa detaljerna brukar vara det som lätt blir lite fel och får huvudet att se snett ut. Men de är rätt från början i din bild.

Det bortersta örat har jag flyttat, det satt lite för nära.

Sedan är det den undre linjen av huvudet, ganashen behöver bli längrew framtill och musklerna på kinden komma ut lite. Det är egentligen bara de tre sakerna som jag ändrat (öra, ganash, kind)

Halsansättningen är lite märklig men svår att se med all man. Men tänk att halsen fäster uppe där pannan slutar, att hästar inte har en stor boll ovanförnacken som vi  har :) De små bilderna i bilden visar på det.

BellaDonna2
2012-12-07 08:38
0

Kanon, det blev bättre ser jag! Du är duktig! Glad

Zabbio
2012-12-07 19:47
0

Tack :)