Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 3162 ggr
Frosstis
0

Rita av min hund!

Halloj! Jag tänkte att, ifall någon har lust att rita av min hund, så kan jag köpa den, rama in den och ge den till min syster i julklapp. Hon älskar verkligen våran hund såå jättemycket, så det skulle bli en jättebra present!

Men, självklart vill jag ju att bilden ska bli bra, och målad av ett "proffs".

Ni får välja vilken bild ni vill måla, jag gillar alla lika mycket. Och vill ni så får ni gärna måla hästen också, det är hennes abosluta favorithäst och älskar henne!

Men om ni kan, så måla gärna en bakgrund. Lätt som svår! Bara inte att det bara finns en hund där.

Svartvitt :D

Säg gärna hur mycket ni tar betalt för ett A4 papper! :)

[Rhodugune]
0

Jag tror att du får fler svar om du skriver vad du är beredd att betala för den, eller hade du tänkt att få den gratis?

[Rhodugune]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kände att mitt svar kanske lät lite hårt, sitter här med feber, så jag är lite dimmig i knoppen.

Det jag menade är att om du vill ha en riktigt proffig gjord teckning/målning, så får du nog vara beredd att betala för det, det kostar i tid och material att göra en bild och det nog inte många som vill ge dig det gratis, om du förstår vad jag menar? :)

Jag har en duktig kompis, som bla gjord den här bilden nedan, och för att hon inte ska förlora på den, och få igen den tid och material hon lagt ned på den skulle jag få betala 4000-5000kr för den, den är visserligen ca 80x60, gjord i olja.

En A4 skulle hon ta ca 1000kr för, då inte en avskrift utan orginalet.

Det mesta som kostar i priset är arbetet, så det skulle inte bli speciellt mycket billigare om hon hade gjord den med hjälp av en dator, hon skulle kunna sälja fler i för sig men det är en annan historia, om det var okej för dig att du inte hade den enda bilden av din hund?

Anlednigen att jag skriver det här är att jag tycker att man inte ska underskatta värdet i det som man skapar, var glad och stolt att andra gillar den ni gör, men ge inte bort era verk utan att att få vad de är värda.

Frosstis
0

Oj, det var mycket pengar! Det har inte jag råd med :P Men det måste inte vara sådär proffsigt som hon har gjort, det förstår jag!

Det kan lika gärna vara en nybörjare, men jag vill ha detaljer och att man ser att det är min hund iallafall ;)

1-2-3 hundra kan jag betala iallafall! Jag är ju inte vuxen så :P

[Rhodugune]
0

Jag hoppas du hittar någon som vill rita av din hund, det är en väldigt fin julklapp som jag tror din syster kommer bli glad över. :)

Frosstis
0

Ja! :) Jag har skrivit in mig på hundar iFokus en tjej som ritar av, men är rädd att hon inte kommer hinna innan jul  ;)

Drömmis
1

Jag tar emot beställningar ifall du fortfarande är intresserad.

Tar 150kr + frakt på 20kr för en A4. Får själv välja om det ska vara i akryll, akvarell eller blyerts.

Inte gjort så mycket hundar, men är ju alltid kul att pröva :).

Frosstis
0

#6 Åh vad bra! Jag är intresserad :D Vad är hästen målad i? Akryl? Det vill jag gärna ha i! :)

Vilken bild vill du måla av? Jag tror jag vill ha den där han står i gräset, trots allt ^^ Och hur lång tid tar en teckning ? :)

Drömmis
0

#7. Den är gjord i akryl ja, med akvarell bakgrund, för att framhäva hästen och inte backgrunden.

Den med gräset blir jättebra. Det tar lite olika lång tid beroende på hur mycket tid jag får till tecknandet, just nu har jag praktik i 3 veckor, men innan jul hinner jag absolut klart ;).

Frosstis
0

Vad bra! Men vad gör vi om den inte alls blir lik min hund/den blir inte bra då?

Drömmis
0

Då behöver du inte köpa den, självklart laddar jag upp foton på hur bilden ser ut här innan köparen bestämmer om hen vill köpa bilden.

Brukar även ladda upp bilder medans jag håller på med den, så hen kan se om det blir som hen tänkt eller vill ha något annorlunda.

Här är min tråd där jag fått andra beställningar: http://ridsport.ifokus.se/discussions/4ffbef2988f47272ab0048e1-saljer-portratt

Så kan du se lite hur jag arbetar och vilka andra som beställt, för känns ju alltid trygare att veta att andra beställt och att jag inte luras :)

[Rhodugune]
0

Vad roligt att du hittade någon som ville hjälpa dig tillslut. :)

Frosstis
0

Ja! :D

Drömmis
0

Måste bara fråga för säkerhetsskull om den ska vara i svartvitt eller färg?

Såg att det stod svartvitt däruppe, men tänkte lika bra att fråga ifall du ändrat dig eller så :).

Frosstis
0

Jag vill ha i färg för jag vill ha den där han står på ängen och det är så fint med grönt gräs :D

Drömmis
0

#14. Jo, tänkte precis samma :)

Drömmis
0

Sådär. Känner jag mig hyfsat klar med målningen, lite småfix bara.

vad tycker du?

Frosstis
0

Omg vad fiint! Jag är jättenöjd! :D Åh så bra du ääär ! <3 var det 170 kr (ink frakt)?? :) superbra!

Drömmis
0

#17. Vad glad jag blir att du gillar den, är alltid lite små nervös över vad folk ska tycka ;). Jajamensan, det stämmer bra det, om du mejlar mig så löser vi betalningssätt :).

SyntHare
0

#16 Superfin :)

Frosstis
0

#18 Ja, jag skickar imorgon för jag måste prata med mina föräldrar först om jag kan betala med mitt kort eller om de får ta sitt kort. Så jag hör av mig imorgon :D

Drömmis
0

#18. Toppen.

skicka din adress till mig sen när ni satt in pengarna så skickar jag målningen :).

Frosstis
0

Hej! Min syster blev jätteglad, hon sa att det var en av de finaste presenterna hon fick. Så vi är jättenöjda båda två!

Drömmis
0

#22. Vad kul, gör mig jätteglad att ni gillade den :)

Fortsatt trevlig jul/nyår