Kanintavla (WIP)
Hej! Det stod på "Om sajten" att det även riktade sig till målningar, så jag hoppas att det är okej! Hej föresten, jag är ny här. :)
Jag har efter en "block" som varade ungefär 3 år äntligen kommit igång att teckna igen. Efter att ha kommit över lite allergivänliga, vattenlösliga oljefärger (artisan) började jag även att utveckla mitt målande.
Det jag gör är att villkorslöst och utan att lägga vikt på att det ska se bra ut, måla. Det är jätteskönt att bara våga måla utan att ställa höga krav på mig själv. Jag tar gärna emot tips för att utvecklas, men letar inte efter direkt kritik i nuläget. :)
Nog om det nu, i julklapp fick jag en duk på 70x50cm. Jag har bara målat smått förut, så det kommer att bli en riktig utmaning. Jag tänkte kombinera min kärlek för kaniner med min kärlek för att måla. ;)
Här är första WIP-bilden, jag har gjort skisser som jag sedan Kalkerat på duken. Sedan fyllde jag i linjerna med molotow-pennor (akrylfärg på penna!)
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Sööt:)
Följer :D
Kul att se, jag såg ditt inlägg om ref. bild inne på kanin :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
väldigt rolig idé! :) och fint gjord är den också :D
Tack så mycket! :) Jag har inte kommit så långt för jag kunde inte bestämma mig för bakgrundsfärg, men eftersom den är för mig valde jag min favoritfärg. En lite ljusare blågrön bakgrund. Inte helt nöjd med "sprickan" mellan damerna men det blir nog bra.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Gillar verkligen din stil! Ska bli roligt att följa :D