Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 9544 ggr
SyntHare
1

Mina teckningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hakar på trenden och skapar mig en egen bildtråd här Glad

Jag tecknar mest djur- och människoporträtt med blyerts eller färgpennor. Önskar att jag kunde måla också, men jag har inte alls samma känsla med penseln… allt blir bara kladd och jag vill gärna lägga ner hela handen för att få stöd = hela handen blir kladdig av färg Tungan ute

Men här är i alla fall några av de senaste teckningarna jag gjort. Först ut blir min mammas kissekatt Missan!

SyntHare
2

Mammas andra katt, Franklin. Båda är tecknade med färgpennor på en A3.

Hanna
0

Underbara ögon!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

SyntHare
5

En beställning jag gjorde nyligen på en flicka. Tecknad i blyerts på en A3.

SyntHare
8

Algot, en bichon havanais.

SyntHare
2

Sigge, en jack russel terrier.

SyntHare
8

Sigge som valp, tecknad i blyerts.

SyntHare
1

Emelie, tecknad i blyerts.

SyntHare
5

En barnhand och en vuxenhand. Det var allt för nu, men har en del på G Glad

SyntHare
0

#2 Tack Glad

MJAOOO
0

Vackert! :)

HALLLOJJJ!

Min Flickr

SyntHare
0

#10 Tack så mycket! Skrattande

Gerbilles
0

Jättefina! Älskar speciellt hundarna, supersöta! :D

AnnaB.
0

Riktigt fina teckningar! :)

SyntHare
0

#12, #13 Tack så jättemycket! Skrattande

Ni får gärna komma med negativ kritik och tips på hur jag kan förbättre mig också! Kanske borde ha lagt den under kritik på bilder.

MJAOOO
0

Det finns faktiskt inte så mycket att kritisera! Tycker att du skapat din egna stil! Om man ska komma med nått negativt så är det väl att i vissa av teckningarna har du en ganska markant kant som du egentligen kan skugga in i bilden mer. Men som sagt, det är en stilfråga! Keep up the good work! :))

HALLLOJJJ!

Min Flickr

SyntHare
0

#15 Tack! Jo, det är sant, särskilt på blyertsporträtten… jag vet faktiskt inte varför jag gör det ibland och ibland inte Tungan ute Men jag kan hålla med om att det hade varit snyggare att skugga in i vissa fall. Tack för att du gjorde mig uppmärksam om detta Skrattande

PollyBoffin
0

Absolut ÄLSKAR #6. Så himla snyggt blyertsporträtt på en supergullig hund. <3 Undebart, själfull blick. Mer sådana porträtt. :D

[Pelisa]
0

Wow, du är ju en riktig konstnär! Bilderna ser ju jätte äkta ut!

SyntHare
0

#17 Tack så jättemycket Skrattande Ja det är nog det blyertsporträtt som jag är mest nöjd med. Sigge var supersöt när han var liten Glad

#18 Tackar Skrattande

arandeira
0

Du är riktigt duktig! Älskar #6! Du har lyckats riktigt bra med pälsen på den Skrattande

SyntHare
4

#20 Tack snälla! Skrattande Ja det är en av de få teckningar som jag orkat sitta och pilla med under lång tid, haha. Mitt tålamod tryter snabbt!

Här är nyaste beställningen som blev färdig för ett par dagar sen. Ja… här ser man ju vad jag behöver öva på Tungan ute Hundar med mycket päls är inte riktigt min grej! Det är förövrigt två löwchens, vilket kanske inte syns men det gjorde det inte på referensbilden heller.

sinfang
0

Åh, vilken talang! Glad

annasui
0

Guuu så duktig du är! Riktigt riktigt fina teckningar! :D

SyntHare
0

#22 Åh tack Skrattande

#23 Tack vad snäll du är Skrattande Du är också riktigt duktig, följer din tråd på hundar iFokus flitigt!

SyntHare
3

Tiger, min morbrors kissekatt Glad Ritad på en A4 (längesen jag ritade så "litet", har en tendens att rita alldeles för stort jämt så jag föredrar A3).

Åh vad irriterad jag blev när jag insåg att jag skulle få för lite luft på vänster sida! Vänstra ögat är även för stort/alternativt högra ögat för litet. Men annars är jag rätt nöjd. Nu har jag "bara" tre kattbeställningar kvar Tungan ute

valorous.kid
0

WOW JAG ÄÄÄLSKAR HÄNERNA!!!!!! dom har liksom ett budskap!! :D

SyntHare
0

#26 Tack! Jag gillar den också Glad

SyntHare
4

En till kattbeställning, denna gång på fina Mozart :) Tecknad med färgpennor på A4.

Jag äger ingen scanner så om ni undrar varför bilderna ser lite halvskarpa ut ibland är det för att jag har fotat dåligt. Det ser alltså bättre ut i verkligheten :P

SyntHare
2

… och en till på Beethoven. En utmaning att dels rita lång päls och dels att försöka få fram Kontraster i det vita. Men den blev väl okej.

SyntHare
1

Nu är sista kissen klar Glad Den blev dock inte riktigt som jag tänkt mig då den ser så… ofärdig ut på nått vis. Men men.

Nu ska jag rita en liten papegoja och sen blir det några barnporträtt. Skojsigt!

AnnaB.
0

Tycker den blev jättefin! Testa att förstärka skuggorna lite mer, tror det kan bli bra :). Eventuellt lite skugga under tassarna/benen (på "marken") också så intrycket av att hon/han ligger ner förstärks. Jättefina teckningar i hela tråden :)

SyntHare
0

Tack snälla för tipset! Det ska jag göra Glad Funderade på att rita dit gräs först som det är referensbilden, men vill ändå hålla det så enkelt som möjligt. Men lite skugga kan man ju faktiskt rita dit.

SyntHare
4

Här kommer en papegoja! Första gången någonsin jag ritar en sådan och det var klurigt må jag säga. Tyvärr räckte inte mitt tålamod till för att göra fjäderdräkten särskilt nogrannt Tungan ute Tecknad på en A4.

PollyBoffin
0

Gillar gojjan och jag tycker du är väldigt duktig på just ögon på både katt och hund. De ser levande ut. Glad

joheck
0

Jättefina bilder! Du är super duktig.

#29 Skulle du kunna lägga upp referensbilden på den? Tycker det ser så konstigt ut med tassarna(?). Jag lyckas inte riktigt förstå bilden :/

Håller med PollyBoffin om att du är fenomenal på ögon!

SyntHare
0

#34 Tack så mycket Skrattande

#35 Haha ja jag kan hålla med om att det ser lite halvlustigt ut Tungan ute Jag tror att han sitter som katter gör när de skiter, alltså att han har skjutit fram bakbenen för att hålla balansen på den lilla brädan (det andra bakbenet är nog begravt under pälsen tror jag, den syns iaf inte på referensbilden). Jag lade till lite skugga efter jag lade upp bilden här så att man ser bättre att katten fortsätter ut ur bilden så att säga. Jag har en tendens att alltid rita allt i storlek XL så jag får inte plats med allt Tungan ute

Jag kan tyvärr inte visa referensbilden eftersom den inte är min och jag vet inte om jag har tillåtelse att visa den på internet. Annars hade jag kunnat gör det.

Tack förresten Skrattande

AnnaB.
0

#32 Ja enkelt är fint det håller jag med dig om. Hade bog blivit lite mycket med gräs. Räcker med lite skugga på marken bara så att katten verkligen ligger ner och inte "flyger" iväg :P

Håller med övriga om att du är väldigt duktig att få till ögonen! Papegojan blev jättefin :)

SyntHare
1

Nu var det ett tag sen jag lade upp något här! Har gjort en hel del teckningar (främst barnporträtt) sedan sist men eftersom de flesta ska bli julklappar kan jag inte visa dem än Glad

Däremot gjorde jag en julteckning till "Dandie Dinmont Bladet" för ett tag sen och eftersom den redan har kommit ut borde det ju vara fritt fram att lägga ut bilden nu Glad

Gerbilles
0

#38 OMG va söt! :o Såg på direkten att det var en Dandie Dinmont! ^^

SyntHare
0

#39 Haha tack :P Ja de har ju ett lite speciellt utseende.

Här kommer en till kissemiss!

SyntHare
0

Och en liten kille Glad

SyntHare
0

En nyfödd liten en Glad