Mina teckningar
Jag hakar på trenden och skapar mig en egen bildtråd här 
Jag tecknar mest djur- och människoporträtt med blyerts eller färgpennor. Önskar att jag kunde måla också, men jag har inte alls samma känsla med penseln… allt blir bara kladd och jag vill gärna lägga ner hela handen för att få stöd = hela handen blir kladdig av färg 
Men här är i alla fall några av de senaste teckningarna jag gjort. Först ut blir min mammas kissekatt Missan!
Underbara ögon!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#2 Tack 
#10 Tack så mycket! 
Jättefina! Älskar speciellt hundarna, supersöta! :D
Riktigt fina teckningar! :)
#12, #13 Tack så jättemycket! 
Ni får gärna komma med negativ kritik och tips på hur jag kan förbättre mig också! Kanske borde ha lagt den under kritik på bilder.
Det finns faktiskt inte så mycket att kritisera! Tycker att du skapat din egna stil! Om man ska komma med nått negativt så är det väl att i vissa av teckningarna har du en ganska markant kant som du egentligen kan skugga in i bilden mer. Men som sagt, det är en stilfråga! Keep up the good work! :))
HALLLOJJJ!
Min Flickr
#15 Tack! Jo, det är sant, särskilt på blyertsporträtten… jag vet faktiskt inte varför jag gör det ibland och ibland inte
Men jag kan hålla med om att det hade varit snyggare att skugga in i vissa fall. Tack för att du gjorde mig uppmärksam om detta 
Absolut ÄLSKAR #6. Så himla snyggt blyertsporträtt på en supergullig hund. <3 Undebart, själfull blick. Mer sådana porträtt. :D
Wow, du är ju en riktig konstnär! Bilderna ser ju jätte äkta ut!
#17 Tack så jättemycket
Ja det är nog det blyertsporträtt som jag är mest nöjd med. Sigge var supersöt när han var liten 
#18 Tackar 
Du är riktigt duktig! Älskar #6! Du har lyckats riktigt bra med pälsen på den 
#20 Tack snälla!
Ja det är en av de få teckningar som jag orkat sitta och pilla med under lång tid, haha. Mitt tålamod tryter snabbt!
Här är nyaste beställningen som blev färdig för ett par dagar sen. Ja… här ser man ju vad jag behöver öva på
Hundar med mycket päls är inte riktigt min grej! Det är förövrigt två löwchens, vilket kanske inte syns men det gjorde det inte på referensbilden heller.
Åh, vilken talang! 
Guuu så duktig du är! Riktigt riktigt fina teckningar! :D
Tiger, min morbrors kissekatt
Ritad på en A4 (längesen jag ritade så "litet", har en tendens att rita alldeles för stort jämt så jag föredrar A3).
Åh vad irriterad jag blev när jag insåg att jag skulle få för lite luft på vänster sida! Vänstra ögat är även för stort/alternativt högra ögat för litet. Men annars är jag rätt nöjd. Nu har jag "bara" tre kattbeställningar kvar 
WOW JAG ÄÄÄLSKAR HÄNERNA!!!!!! dom har liksom ett budskap!! :D
#26 Tack! Jag gillar den också 
… och en till på Beethoven. En utmaning att dels rita lång päls och dels att försöka få fram Kontraster i det vita. Men den blev väl okej.
Tycker den blev jättefin! Testa att förstärka skuggorna lite mer, tror det kan bli bra :). Eventuellt lite skugga under tassarna/benen (på "marken") också så intrycket av att hon/han ligger ner förstärks. Jättefina teckningar i hela tråden :)
Tack snälla för tipset! Det ska jag göra
Funderade på att rita dit gräs först som det är referensbilden, men vill ändå hålla det så enkelt som möjligt. Men lite skugga kan man ju faktiskt rita dit.
Gillar gojjan och jag tycker du är väldigt duktig på just ögon på både katt och hund. De ser levande ut. 
#34 Tack så mycket 
#35 Haha ja jag kan hålla med om att det ser lite halvlustigt ut
Jag tror att han sitter som katter gör när de skiter, alltså att han har skjutit fram bakbenen för att hålla balansen på den lilla brädan (det andra bakbenet är nog begravt under pälsen tror jag, den syns iaf inte på referensbilden). Jag lade till lite skugga efter jag lade upp bilden här så att man ser bättre att katten fortsätter ut ur bilden så att säga. Jag har en tendens att alltid rita allt i storlek XL så jag får inte plats med allt 
Jag kan tyvärr inte visa referensbilden eftersom den inte är min och jag vet inte om jag har tillåtelse att visa den på internet. Annars hade jag kunnat gör det.
Tack förresten 
#32 Ja enkelt är fint det håller jag med dig om. Hade bog blivit lite mycket med gräs. Räcker med lite skugga på marken bara så att katten verkligen ligger ner och inte "flyger" iväg :P
Håller med övriga om att du är väldigt duktig att få till ögonen! Papegojan blev jättefin :)
Nu var det ett tag sen jag lade upp något här! Har gjort en hel del teckningar (främst barnporträtt) sedan sist men eftersom de flesta ska bli julklappar kan jag inte visa dem än 
Däremot gjorde jag en julteckning till "Dandie Dinmont Bladet" för ett tag sen och eftersom den redan har kommit ut borde det ju vara fritt fram att lägga ut bilden nu 
#38 OMG va söt! :o Såg på direkten att det var en Dandie Dinmont! ^^