Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 1878 ggr
Dellanella
0

BAMBOO TIPS OSV

Hej! nu i julklapp fick jag äntligen min älskade Ritplatta :D

Har bamboos egna ''appar'' osv. Men vad för program finns annars att rita i osv ( GRATIS ) har ni andra tips osv dela gärna med dem! :)

tack på förhad / Daniella

Puss :*

Dellanella
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min första målning på den, sjukt svårt, trodde det skulle vara enklare.. mer som papper och penna hahaha^^ så resultatet blev ju som det blev :/ målde detta i sumo paint :)

Puss :*

lakrisen
0

paint tool SAI har jag hört är väldigt bra :3 Dock kostar det pengar :c

Zabbio
0

Artweaver finns om du har windows :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Sehvrin
0

GIMP är ett gratis Ritprogram som påminner mycket om Photoshop. Det finns en artikel om programmet här på sajten http://teckning.ifokus.se/articles/4d712edeb9cb46221d0450bf-gimp?articles-1

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

ChemicalTV
1

Jag har hört gott om några gratisprogram som ex AlChemy (där man leker mycket med banor, kanske inte så mkt med tablet, men har hört att den ska vara rolig ändå xP) , OpenCanvas och FireAlpaca (det senare ska vara någon slags blandning av SAI och Photoshop). Har själv bara redigerat i  Photoshop ;)

[GerbilLooover]
0

Jag använder GIMP 2.8 och det är bra och gratis GladHär kan du ladda ner det.

Zolah
0

OpenCanvas är annars riktigt bra för att sketcha ellerom man vil teckna tillsammans med andra

ChemicalTV
0

Nu har ni tur!! Adobe släppte photoshop CS2 och hela adobe creative suit 2 så att man kan ladda ner det GRATIS! läs i bildredigering iFokus för mer info!!

Zabbio
0

#8 Inte gratis, man ska ha köpt det tidigare för att ha rätt att ladda ner :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.