Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 946 ggr
[rumelle]
2013-01-21 20:25
2

Tjing!

Hejsan!

Jag har kikat runt lite här under dagen och det verkar vara en grupp helmysigt folk som håller till här! Och vad mycket fantastisk konst ni lägger upp! Rena inspirationsbomben!!

För att presentera mig själv så heter jag Frida, är 25 år och har älskat att teckna så länge jag kan minnas. Sedan 14-års åldern har jag hämtat den mesta inspirationen från manga och liknande. Har även använt mig av Photoshop för färgläggning i ca 10 år. (Jisses vad tiden går!)

De senaste åren har det varit lite trögt med tecknandet och jag har mer eller mindre drabbats av en "artists block". Senaste halvåret har jag just inte tecknat något alls. Jag tror att det främst har berott på extremt dåligt självförtroende gällande tecknandet. Och att jag har alldeles för höga krav på mig själv. 
Men nu har jag bestämt mig för att försöka ta upp det igen. Jag har "börjat om från början" med att öva enkla former och Anatomi. Det har gått förvånansvärt bra och nu är jag på gång med att färglägga en liten bild i Photoshop. Beställde mig en ny Ritplatta här om dagen, då den jag har är över 10 år gammal och inte riktigt synkar så bra med nya datorer. Så nu är jag riktigt taggad!

Nu ska jag fortsätta att kika runt här! Ser fram emot att få se mer av vad ni kan skapa! Är inte riktigt redo att lägga upp något själv här ännu, men det kommer nog. Glad