Tema?
Jag har börjat teckna igen. Håller på med min hemsida osv. Men iaf så har jag lite dålig fantasi just nu så jag undrar om ni har några bra tips på ett tema jag kan hålla mig till i några veckor.
På konstgruppen jag går på har vi haft Afrika och nu är det vatten så något av detta vill jag inte ha. Vill inte rita människor heller.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Djur, skog, berg, fantasy :)
Insekter och spindeldjur är alltid kul och tacksamt att teckna. Finns ju hur många som helst och riktigt konstiga varianter. Ex
http://www.zoonen.com/forum/visadiskussion.asp?oid=929558&p=0
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Vad för djur? Vilket slags område/världsdel skall djuren komma ifrån? Skog och berg låter tråkigt men jag vet inte. Fantasy vet jag inte riktigt hur man gör men det är intressant.
#2 Här kommer inga insekter och spindlar in. Har spindelfobi så jag vågar inte ens gå in på länkarna.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#3 Beror lite på vad du gillar att rita, kanske någon jaguar,giraff,varg ?
Du kan söka på fantasy för det är verkligen roligt att rita (om man gillar det då) :).
Skogar tycker jag om att rita med vattenfärg och pastell för då blir det mer ''liv'' i bilden :)
Jag tecknar bara med blyerts. Gillar den stilen mest. Har hittat min nisch.
Kanske Antarktist eller den andra polen heter kan vara något. Eller regnskog. Ja regnskog får det bli. Tack!! 😃
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Fantasy och djur kan kombineras; skapa egna varelser med inspiration från verkliga djur :) Hur skulle avkomman efter ett lejon och en råtta se ut, till exempel? Regnskogsdjur i fantasy form? :P
Fantasy handlar mycket om att fråga sig ''hur''.. "hur skulle det vara om kaniner levde i träd, hur hade de sett ut?" - "Hur skulle det se ut om regnskogen var carnivorisk(köttätande)?" - "Hur ser troll/älvor/drakar ut?" - "Om människan utvecklats från dinsoarier istället för apor, hur kan det ha set ut?" - "Hur skulle världen se ut om..?" osv.
Kanske ett ''hur'' tema nästa gång? :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#3 Men det är väl ett utmärkt tillfälle att jobba med din fobi? Jag som har en enorm ormskräck tvingade in mig själv hos en ormuppfödare med runt 80 ormar (varav några giftormar). 🤪
I regnskogen finns det också insekter Mohahahhahahha!
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Tål att tänkas på. Är bättre att rita av än att ta något från huvudet. 😛
#7 Haha, jag vet så jag hoppas att jag inte stöter på en insekt eller spindel när jag letar bilder om regnskog.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Spöken och andar eller kladda bara så vips blir det en tavla