Teckna på Ipad
Ni som har Ipad: använder ni den för att teckna på? I så fall: vilka appar använder ni? Jag har Bamboo paper och Paper 53 som är enklare skissprogram. Helt ok om man inte vill rita detaljer och så, men saknar precision. Båda två är gratis och jag trodde inte man kunde få mycket bättre för ingenting. Sen gjorde jag lite research och laddade ner Sketchbook express (gratisversionen av Sketchbook). Den funkar lite som Photoshop: man kan jobba i lager (max tre), bestämma Opacitet och storlek på penslarna och man har lite olika penslar att välja mellan (även om det är ett betydligt mer begränsat utbud än PS). Jag är än så länge nöjd och hoppas att jag kommer sitta och teckna lite mer nu än tidigare :)
Ingen som använder Ipad för att teckna/måla?
Jag ritar lite då och då på iPad, då ritar jag i Paper 53. Men jag tycker mer om att rita på "riktigt papper". Är inte lika bra att rita på iPad och kan inte heller ladda ner hur många appar som helst eftersom jag fick den av skolan. Därför får jag nöja mig med en lite halv bra app! 
Jag använder mig också av sketchbook Express för att rita på ipaden, någon annan rit-app har jag ingen aning om.
Ink artist är en rit-app, men den är inte så bra… Sen har vi Doodle Buddy. Den är också en rit-app men inte heller så bra….