HjÀlp, nstallera Wacomplattan
Blev med Ritplatta idag, en Wacom Bamboo Fun Pen & Touch đ Men alltsĂ„, hur i hela friden funkar det? Jag har satt in skivan, installerat osv, men sen dĂ„? Var laddar man ner photoshop och artrage? Jag fattar verkligen ingenting.
Har fÄtt upp det hÀr "Bamboo Dock", med apparna och vet hur jag laddar ner. Men hur ritar jag? Var ritar jag? Apparna jag har nu Àr standard - Tutorial, Landmarker, Mona Lisa, Bamboo Paper, Free The Bird och Input Panel.
KĂ€nner mig helt lost, snĂ€lla nĂ„gon hjĂ€lp đ Jag hade sett fram emot en hĂ€rlig kvĂ€ll med massa ritande, men istĂ€llet sitter jag och stirrar mig dum pĂ„ skĂ€rmen. Har försökt googla men fattar ingenting dĂ€r heller.
Photoshop och Artrage Àr enskilda program som inte har med plattan att göra. UngerfÀr som att Word inte har med tangentbordet att göra ;)
Har du köpt nÄgon version av photoshop eller artrage med plattan? De bör finnas pÄ skivan eller sÄ, men jag vet inte.
Artweaver Àr ett gratis program som Àr helt okey att rita i :)
DirektlÀnk till nedladdning: http://www.artweaver.de/direct/Artweaver.exe
Funkar till Windows.
HÄll huvudet högt men nÀsan i en vÀnlig vinkel.
#1 Haha jo men det förstÄr jag ocksÄ, men var laddar jag ner dessa med tanke pÄ att dom ingick i sjÀlva köpet av plattan? ^^ Dom ingick ju, men frÄgan Àr hur i hela friden jag ska ladda ner dom utan minsta lilla info.. Vet ingenting och förstÄr ingenting.
Ritade i artweaver förut, men nu nĂ€r jag köpt platta + PS och artrage vill jag ju kunna anvĂ€nda dom đ
Ja det har jag ingen aning om, det borde stÄ pÄ förpackningen eller nÄt..
#3 Trodde jag ocksÄ, eller i nÄn manual eller nÄt men det fick man inte ens med.
Kontakta försÀljaren..
jag fick klistermÀrken + skiva tillsammans med en av mina plattor
den andra hade en enskild skiva + produktkod
#5 FÄr göra det direkt imorgon!
#6 Jag har bara fĂ„tt en enda skiva, och den var endast för installationen av sjĂ€lva plattan + Bamboo Dock. Kommer fĂ„ hjĂ€lp av en kompis imorgon, sĂ„ ska se om han kan lyckas fixa det, men raka vĂ€gen till Media Markt blir det imorgonbitti oavsett đ
Du har inte nÄt nr pÄ skivan heller?
ibland, pÄ hemsidan⊠sÄ sparas ens alla licenser, och sedan laddar man ner dem dÀrifrÄn
#8 NĂ€ ingenting :(
Ja jag tÀnkte att det borde va nÄt sÄnt ocksÄ, men kan inte hitta nÄgot alls.
sÄ ingenting pÄ ditt wacom konto? nÀ. Äk du till media och fÄ dem att fixa det Ät dig :/