Hjälp, ide torka till läxa:(
Hej! Jag har fått en läxa i bild som går ut på att göra en kalender till 2014, min lärare ville helst att man ritar själv så det är det jag gör nu. Enda problemet är att jag för tillfället har fått total idetorka! Jag är klar med april, september, oktober och november och jag kan ju inte direkt lämna 8 blad vita… Bilderna ska passa till månaderna så om ni har något förslag vad jag kan göra så skriv gärna det ;) (Första gången jag skriver här så jag hoppas tråden hamnade rätt)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Till vinter-månaderna kan du måla snölandskap och till typ juli kan du måla havet eller liknande! ;)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Kan försöka iallafall, är inte så jättebra på landskap, men kanske en frusen sjö med någon som pimplar för en vintermånad🙂
Annars så har jag försökt att ha det ganska varierat, kanske en tomte med en paketsäck till jul december…
Januari - granar med snö på och en hare som skuttar förbi och lämnar små spår i den mjuka snön.
Februari - kanske en tjej som åker skridskor?
Mars - Snö som smälter och små blommor som tittar fram, fåglar som "sjunger" och solen som lyser.
Maj - en påse/väska med majblommor i ? 😃
Juni - jordgubbar som ligger på ett fat som står i gräset? Eller kor som betar på den gröna ängen?
Juli - barn som badar och leker
Augusti - en äng av solrosor eller en skål med goda bär
December - en julgran med paket och en hund i tomte luva kanske?
Det var bara lite förslag, det var det jag fick fram i huvudet när jag tänkte på månaderna. 🙂
//Flöffo
Tack Violetta :) Kommer nog använda några av förslagen ;)