Vill bli bättre..
Skulle väldigt gärna få kritik på mina bilder då jag gärna skulle vilja bli bättre på att teckna. Krokierna är väl svåra att kritisera dock då de bara är träning.
Tecknar mest i kol, men tar även med en i tusch. Blir mest hästar jag tecknar.. :)
Och en till häst med kol..
Häst med tusch.
Wow, du har talang! 😍
Kroki med kol.
Kritik… Haha, överlämnar det till någon annan ^^
Mer Kroki..
Och lamor.. Mest skisser till skulpturer jag ska göra.
#3: Tack, vad snällt skrivet. Blev jag glad över att läsa. :)
Tycker kolbilderna är trevliga, mycket liv och rörelse i dem 🙂
Jag tror att bilden i #2 är den där det syns bäst vad du behöver öva på. Den är detaljerad, men proportionerna stämmer dåligt. Försök tänka mer i 3D, strunta i detaljer och koncentrera dig på grundläggande saker som proportioner, former och perspektiv. Att försöka dela upp det man ritar i enklare former kan tex. vara till hjälp. Skulpturer och krokier är ju också bra för då ser/gör man ju något i 3D.
Tycker du är inne på rätt väg. Öva på bara!
Tack för tipsen. :)
Tror att kol är bra för mig, då tänker jag mer form än detaljer. Så får satsa på att teckna mer med kol.
Jag tecknar för att få ett bättre formtänk, utbildar mig till keramiker och insett att tecknandet hjälper mig att bli bättre på att arbeta med lera.
Utvecklats mycket med hjälp av att ha Kroki en gång i veckan, det är bra till att få ett formtänk.
Här är en till kolteckning, fotot av den blev lite dåligt så benen ser kortare ut än vad de är.