Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2087 ggr
lol girl
0

Kritik på Kanin bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver kritik på min kanin bild. Dock för ni ha lite överseende för det är min första målade kanin… :)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

valorous.kid
2

Fin kanin, jag tycker att du har fått till proportionerna bra :) förutom att örat närmast ser en aning brett ut? Vd du kan göra för att förbättra: lägg till skuggor, jag fler/mörkare streck under hakan och på magen :) även i öronen ;) Annars superfin ^^

lol girl
0

#1 Okej! Tack! :)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

NinjaKakan
0

Säger samma som #1 Bra jobbat. :D Jag gillar den. Och kämpa på med skuggor osv. Studera bilden du ritat av, eller djuren och titta riktigt noga. Hur mörkt är ögat och var är det ljust ? Är där någon övergång eller är går det direkt från svart till vitt? Var ligger skuggorna på kaninen osv ^^ Det är mina tips till dig!

lol girl
0

#3 okej! Tack! 😃

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Quenzi
3

Om man kollar på pälsen så ser man att den är lite huller om buller, tänk dig att du klappar en kanin, då går ju pälsen åt en riktning - den du drar handen med, så mitt tips är att du kan tänka dig att du klappar en kanin och måla pälsen i den riktningen. :)

PJUM

lol girl
0

#5 aa, tack! :)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

choiicho
0

Jag gillar den! :D Det är svårt att få till kaniner tycker jag men du har lyckats strålande. Jag gillar verkligen hur du gjorde pälsen. Hade du gjort bara massa raka streck i en rikting hade bilden varit rätt så ointressant. Men istället ser den väldigt konstnärlig ut. Tyckte det var häftigt! :D

Det ända jag hade velat sett var lite mer Kontrast. Lite mer skuggpartier. :)

lol girl
0

#7 Tack! :D Blev ganska nöjd faktiskt, men måste lära mig att rita skuggor…. 🤔

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund