Teckning iFokus

Teckning

Etikett: material-och-teknik
LĂ€st 2962 ggr
choiicho
1

Vilken ritplatta anvÀnder du?

Hejsan alla underbara medlemmar! đŸ˜ƒ

Det Ă€r jĂ€tte svĂ„rt att vĂ€lja sin första Ritplatta. Och jag tĂ€nkte underlĂ€tta lite genom att skriva en artikel om just ritplattor, hur man vĂ€ljer rĂ€tt osv. 

DÄ tÀnkte jag Àven ha lite mini recentiorer eller i alla fall nÀmna ett antal ritplattor och sÀga nÄgonting om just den eller det mÀrket.

SĂ„ nu Ă€r jag lite nyfiken att hör just eran erfarenhet av just din Ritplatta. SĂ„ kan vi sprida vĂ„ra egna erfarenheter vidare till andra. Och kanske hjĂ€lpa folk att hitta rĂ€tt Ritplatta för just dem.

Vilken Ritplatta anvÀnder du? Vilket mÀrke, vilken storlek?

Vad tycker du om din Ritplatta? Har den fungerat bra?

AnvĂ€nder du windows eller mac? 

valorous.kid
0

Jg anvÀnder Bamboo Fun(medium(tror jag)). Det var min första Ritplatta och jag gillar den vÀldigt mycket!!! Jag har haft den i ca ett Är och den funkar prima ;) dock rÄkade jag kasta dom extra uddarna jag fick sÄ udden jag har Àr lite sliten ;/ mÄste nog byta snart, haha Jag anvÀnder Windows :3

Zolah
0

Platta: Bamboo pen and touch ( Medium )

System: Windows XP och Windows 7

Fungerar riktigt bra, gĂ„r att köpa tillbehör sĂ„ den blir trĂ„dlös. Har ocksĂ„ sĂ„ att den kan registrera ens fingrar, sĂ„ man inte behöver pennan ( bĂ€st till slö surfning ). Är Ă€ven tryck kĂ€nslig, vilket Ă€r bonus för dom som ska teckna och mĂ„la.

Bamboo's program uppdaterar med jÀmna mellanrum och har roliga appar som man kan busa med

Den Ă€r svart/grĂ„ vilket gör att den inte ser sĂ„ skitig ut som förr, gamla var vit. 

Nackdelar - HĂ„ller inte lika bra som min gamla bamboo fun, eftersom den har sĂ„ man kan köpa till externa saker sĂ„ har den luckor som kan trilla lös. 

GÄr den att rekomendera till 'nybörjare? : Jag tycker det definitivt! en small platta Àr för liten enligt mig och en större Àn medium Àr att ta i. DÄ blir den svÄr att bÀra med sig.

[rumelle]
0

Har en Wacom - Bamboo Pen. Tror det Ă€r en medium. 
Har knappt anvĂ€nt den Ă€n sĂ„ lĂ€nge men den verkar lovande. Min förra platta var frĂ„n 2002 (ocksĂ„ en Wacom) och den tyckte jag var bra tills jag fick skaffa ny dator och de inte riktigt kom överens. Det som verkar lite skumt Ă€r att man tydligen mĂ„ste byta spets pĂ„ pennan efter ett tag dĂ„ den slits. SĂ„ var det inte med min förra platta, gissar att det Ă€r Ă€nnu ett sĂ€tt för dem att tjĂ€na pengar

AnvÀnder Windows.

CamillaS
0

**Vilken Ritplatta anvÀnder du? Vilket mÀrke, vilken storlek? **Ritplatta: Bamboo. MÀrke: Wacom. Storlek: A6.

**Vad tycker du om din Ritplatta? Har den fungerat bra? **Jag Àlskar min Ritplatta! Den har fungerat helt klockrent hela tiden och har haft den enda sen 2008, sÄ den har nÄgra Är pÄ nacken och fungerar fortfarande lika bra! Den har Àven ersatt min mus helt och hÄllet, sÄ jag anvÀnder den som mus ocksÄ. ^^Den har inte jÀtte mÄnga funktioner men pennan Àr tryck kÀnslig vilket Àr vÀldigt bra och den funkar bra till det jag anvÀnder den till, nÀmligen att mÄla och surfa pÄ internet.
Storleken tycker jag kĂ€nns helt lagom för mig. Den tar inte sĂ„ mycket plats pĂ„ skrivbordet och Ă€r vĂ€ldigt lĂ€tt att ta med sig. Är vĂ€ldigt nöjd med det köpet!

_AnvÀnder du windows eller mac?
_Jag anvÀnder windows 7_.
_