Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 3852 ggr
[Tilde]
5

Ugglor av Tirin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kommit på att ugglor är helt klart min grej att måla! Tycker det är superkul och det tar endast ca en timme. 🙂 Jag målar i akvarell med tre olika penslar.

[Tilde]
3

Uggla nummer 2 för idag!

[Tilde]
3

och nummer 3 :)

sasha_setter
0

Jättefina!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Gerbilles
0

Jättefina, #1 är nog min favorit! 😃

[Tilde]
5

Tack så mycket :)

Målade Owlets idag (uggleungar)

[Tilde]
5

Ännu en uggle-bild :)

EGBart
0

åh verkligen jätte fina!

men jag tycker du skulle kunna testa lite färggladare bakgrunder så bilderna kanske får mer liv c:?

[Tilde]
0

#7 Tack :) Njaa, det är det som är grejen med denna stil, det ska inte vara för mycket och fokus på ugglorna :D Sen är det svårt att göra en färgglad bakgrund med akvarell då även de tjockaste papperna vill bula sig av för mycket färg xD

Men jag kan testa att göra en speciellt färgglad ugglebild också 👍

EGBart
0

jag tänkte att de kanske får fram ugglornas färger lite mer bara c:

men testa tycker jag du ska göra iallafall!! :D

Odd
1

#8 Om du inte vill att pappret ska dra ihop sig och få bulor hjälper det att tejpa fast det när du målar. Jag brukar använda en gammal plywoodskiva som jag tog från en tavelram, den är rättså lätt så jag kan ha den i knäet och flytta runt den enkelt, så den hindrar inte när jag målar. Bara lägg pappret platt mot ytan och sätt tejp runt alla sidorna, de kommer att dra ihop sig lite när du målar, men om du låter det sitta kvar tills allt är torrt blir pappret platt igen.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tilde]
0

#10 Pappret sitter redan fast i alla sidor i blocket 😛

Odd
0

#11 Konstigt, borde inte dra ihop sig då. Vad för slags papper använder du? Använder själv Akvarellblock från Dekorima, A4 180g träfritt papper och A3 240g träfritt med grov yta och har aldrig några problem, inte ens när jag häller på vatten och färg över hela pappret. Men jag brukar alltid ta loss den sida jag ska måla på eftersom jag inte vill skada pappret undertill av misstag xD

Glömde lägga till att jag tycker #6 är jättesnygg^^

[Tilde]
0

#12 Papperna är det inget fel på.. Fick dem av min svärmor, riktigt fancy grejer enligt henne. 😂 Det är akvarellblock, det ena är 220 g och det andra 300 g. Det är väl mest det tunnare av dem som bucklar sig av för mycket vatten och färg, men jag har inte jättemånga papper kvar av det andra. 😕

Tack så mycket! :)

lili3337
0

Ugglan i #1 är bara så söt! Mest tycker jag om näbben x)

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[Tilde]
0

#14 Haha tack 😛

[RC1393]
0

Du målar verkligen jättefint! Älskar din stil, och ugglor är dessutom ett av mina egna favoritmotiv även fast jag inte kan måla dem själv…

[Tilde]
0

#16 Tack så mycket! :) Älskar också ugglor (uppenbarligen) 😃

Telleliten
0

#10 vad använder du dig av för tejp när du tejpar fast papperna ?

lizzie20
0

Vad fina! Jag älskar ugglor! :D

//Lisa :)

[Tilde]
0

#19 Tack så mycket! :)

Odd
1

#18 Vanligt maskerings tejp, ca 1,5-2cm bred, tror att jag köpte min senaste rulle på biltema. Men du borde kunna hitta det i vilken affär somhelst.

Om du är osäker på hur det kommer att bete sig på papper när du är i affären kan du känna med fingret på klistret, om det är väldigt klibbigt och svårt att dra bort kommer det att fastna för mycket på pappret. Om du råkar använda fel tejp brukar det hjälpa att använda en hårtork så du kan värma upp klistret. Värm först med tejpen på, dra sen försiktigt av tejpen och se till så att du inte förstör pappret, om du känner att det börjar dra med sig pappret blås lite med hårtorken igen. Om det är klister kvar på pappret när tejpen är borta använder du hårtorken för att värma upp det, sen tar du ett vanligt suddgummi och gnuggar bort det.

Telleliten
0

#21 Tack! Gud vilka bra tips!