Nytt sidhuvud!
Hejsan alla medlemmar!
För ett tag sen fick ni skicka in bilder som skulle ha blivit vårat nya sidhuvud på teckning, problemet var då att jag hade fått reda på det väldigt sent på värdsajten. Vi hade bara kvällen på oss att skicka in bilderna då Johan skulle ha dom dagen där på, Så Zabbio var snäll och skickade sin bild till mig. Men tydligen höll inte bilden Jespers hårda krav, så nu ber jag er igen.
Kvalitén MÅSTE vara BRA! så kanske vi denna gång har chans att få ett nytt och prydligt sidhuvud till vår tecknings sida.
Vi kommer välja ut ett ex antal bilder och sen får ni rösta på vilka bilder ni tycker vi ska skicka in till Jesper och han väljer vilka bilder han vill använda sig av.
Men blir det för lite bilder med bra kvalité så kommer jag + mina Medarbetare välja ut dom slutgiltiga bilderna!
Jag har inget slutdatum på denna tråd, men vill att detta ska bli klart så fort som möjligt!
(Bilden ska helst passa alla årstider)
Bilden ska vara 800x600 px så att Jesper får beskära och mixtra som han själv vill.
Så kom gärna med era förslag. annars kommer vi kanske få ha denna bild som vi har.
//Mvh Camilla - sajtvärd
Vad var det för fel på min bild? Bara så jag vet varför kvaliteten inte höll.
här är en till vet inte om kvaliteten är bättre på den, eller ens om den passar till sajten. Den är tecknad i vilket fall. Mer exakt vad vill de ha?
blir det kris igen kan ni ta vilken bild ni vill härifrån och länkade sidor, men kvaliten på dem är knappast bättre än på de andra jag gjort. Och de flesta håller inte måtten 600x800.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
ska leta o se om jag hittar nåt som skulle kunna passa, men har nog bara massa hundbilder xP
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#3 Det tror jag också skulle va snyggt :D
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#3nej, skickade i större skala via pm efteråt. :3
Jag kan försöka, men vill först veta vad som var fel med de gamla så att jag inte gör om samma misstag :3
Ursäkta Zab att jag inte svarat dig.
Så här skrev han i mailet till mig när jag frågade vad som var fel med bilden:
Teckningen kändes inte så proffsig signalerade inte någon inspiration.
ok.. men då lär ju inte de andra vara proffsiga så det räcker heller. Tur att det finns fler duktiga konstnärer här. :)
#11 Dina bilder är proffsiga, dom är jätte snygga!
Funderar på om han tänkte på motivet, eller vad han nu tänker på.
Han verkar ganska fåordig och jag vill inte tjata på honom då jag ska fixa sidhuvudet både till teckning och marsvin. :/
Ingenting duger nånstans..
Han kanske bara inte gillar min stil. I vilket fall känns det inte särskilt lönt att försöka igen.
btw, varför kan jag inte hantera inlägg längre? O_o
jag tror snarare att han kanske inte tyckte att bilden passade sidan. Det jag föreslog tidigare skulle vara jättesnyggt om penseln/pennan höll på och ritade en av dina bilder. :) Det ska ju vara nåt som visar vad sidan handlar om. Och dina bilder ÄR snygga. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Tänk på att 800 x 600 är inte lika rektangulärt som sidhuvudet kräver. När ni skickar in era förslag tänk på Bildkomposition och upplägg för 400 x 100 pixlar. Ett mer Widescreen anpassat format.
Framförallt så ska bilden inspirera och ha ett driv.
Ang det förslag jag sett så tycker jag inte det särskiljer teckning iFokus på bästa sett - då det finns både hästar i fokus, hästfoto i fokus plus massor av andra häst sajter…
lycka till…
// jesper
Jag ger mitt bidrag… inte världens bästa men det visar iaf. vad jag tycker borde finnas på sidhuvudet
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Eller denna, beskär och fibbla bäst ni vill om ni tycker det passar
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bra… ta några till bilder - använd lite bättre ljus eller in vänta in soligare väder. Se upp för för mycket skuggor i objekten.
/ jesper
Och kanske flytta på mina cigaretter och kaffekoppar :D Får hoppas på lite snabb sol imorgon :D
Solen tittade in idag… Hoppas någon duger :)
2
3
4
5
och sista
Allamej, tycker bilderna du tog var jätte fina :)
Tack :) Jag vet ju att om man är någorlunda snajsig på tex. photoshop så kan man fixa till bilderna så att dom blir riktigt bra. Jag är endast bemannad med photofiltre så mina möjligheter är begränsade…
#15 Varför ska bidragen lämnas in i ett helt annat format då? Istället för att konstnären fixar till det någorlunda som det ska vara?

#28 Jag har bara gjort som förra gången att vi sagt 800*600 just för att det är vad jag vet den största storlek som man kan visa på iFokus utan att den tappar sin skärpa och kvalitè.
Sen så vill ju då Jesper beskära och sånt i slutändan.
(Vet att du inte sa din mening till mig men ville bara förklara hur jag såg på saken ;)
#15 Kan du gå in i denna tråd på marsvin och ge oss lite feedback på bilderna där?
Känns som att det behövs.
Fler förslag?
Annars börjar jag nog göra en omröstning snart så vi får iväg några bilder till jesper. :)
Nu låser jag denna tråd då jag skapat en röstning.
här är mina fått lite problem å måla efter som det är något fel på ritbrädan…. men men jag försökte XO hoppas dom är i rätt storlek nu…. annars kan jag ändra