Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 3802 ggr
Lazzie
0

Måla av tävling 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då den 3:e tävlingen nu är avgjord så är det dags att starta upp den 4:e. 

"Den går ut på att man ska måla av motivet på bilden och man får använda vilka material man vill och rita hur man vill, även på datorn och i svartvitt. Syftet med tävlingen är egentligen inte att vinna utan att se hur andra personer ritar samma motiv och kanske till och med lära sig något av det också."

Motivet den här gången fick bli en liten älgkalv och jag hoppas det inte gör något att fotot är svartvit.

Omkring den 12 December kommer tävlingen att avgöras, och den som gjort det vinnande bidraget får i uppdrag att annordna nästa tävling.

Lycka till!

Mimmie94
0

åh gud vilken bra bild! Kliar i fingrarna xD ska sätta igång så fort jag kan :)

Flirr
0

Den här gången ska jag nog vara med. Första tävlingen höll jag själv i, andra glömde jag bort och den tredje så dog datorn jag hade bilden på. Så nu blir det fjärde gången gillt :)

Fin bild förresten. Det är bara bra att den är svartvit, då blir den enklare att måla av ;)

KitoBonito
0

Får jag tummarna loss kommer jag kanske med ett bidrag jag med. Haha.

Juicefine
0

Vilket härligt motiv! Får jag tid över ska jag definitivt vara med:)

[GunillaR]
0

Så fin kalven är, så söt! Den ska jag göra, det blir nog målning, frågan blir om det blir en datorbild eller en "live".

Jossangizmo
0

Jag sitter och försöker mig fram på huvudet på kalven xD Huvudet är svårt tycker jag… ;)

fiffiluren
0

här är mitt bidrag, tog cirkus en 1,5 timme att göra :)

Jossangizmo
0

Min blev för dålig, jag lägger inte in den ;O

#7 Gud vad fin !!! :O

fiffiluren
0

#8 tack Glad, blev inte nöjd med den jag började göra i blyerts då jag gjorde en på datorn i stället Glad

[Sniff]
0

En bild från mig kommer:D

Rozzy
0

Fin bild…ska klura på vilket sätt jag ska göra den på då….

[GunillaR]
0

Jag gjorde en teckning i blyerts igår, men slängde den. Visst var den likt förlagan men inte ett dugg intressant.

Näää, nu får jag grunna lite igen. Det blir nog en digital variant tror jag. Det är väldigt nyttigt med dessa övningar i alla fall Glad

Hermelina
0

Inte så nöjd med denna, bara snabbt ihop slängd.. Kanske ändrar den lite senare, om man får?!

Men men haha.. Hatar programmet den är gjord i, GIMP. På slutet funkade det inte att ändra pennans storlek eller zooma in och ut och sånt så det blev jätte knasigt.. Men som sagt: Men men Skrattande

Hermelina
0

Oj ser att jag glömde en massa saker.. xD Jag ska inte sitta uppe såhär sent *_* Jag glömde att klippa till den, bakdelen och det skulle inte vara med, det är därför det ser så konstigt ritat ut på rumpan och ena benet. Sen skulle jag göra lite mer svärta vid kroppen och ögat HAHA!! Knäpp jag är.. Iallafall Godnatt för idag :P

[GunillaR]
0

Här kommer mitt bidrag. Det blev en digital variant med färgläggning. Jag har först jobbat i Photoshop (första gången!) och sedan "fintputsat" i Paint Shop Pro.

Hermelina
0

Här kommer en uppfräshning av #13 hahaha… Kanske gör om bakgrunden pluspälsen senare dock :) Det ser ju mer ut som en kossa haha! Blir aldrig nöjd.. Och kommer aldrig bli :P

Era är superduper fina :D

fiffiluren
0

#15 jättesnygg, och det var första gången du målade i photoshop?

#16 va söt Glad

Hermelina
0

Kan ju säga också att jag SuGer på att rita i datan och har bara ritat några få bilder med min platta hahaha men #17 tack.. ;P

[GunillaR]
0

#17 - Tack Glad

Ja det var faktiskt första gången jag jobbade i Photoshop. Jag har haft programmet en tid men inte installerat det förrän nu. Där var ju en massa roliga penslar som inte finns i Paint Shop Pro. Jag har ingen Ritplatta utan allt är musarbete.

Paint Shop Pro har jag jobbat med ett antal år och nu blev jag nyfiken på PS. Ska testa Gimp också tänkte jag.

Förresten så var det väldigt roligt att färglägga Flört

Emmisan
0

Wow vad fina bilder ni gör och vilken söt lite älg kalv!

Jag ska nog se vad jag kan få ihop;)

Mvh Emma Tange

Lazzie
0

Tävlingen avgörs på lördag. Som om ni vill vara med så är det bara att teckna på!

Få, men fina bidrag så här långt! Glad

Rozzy
0

En tanke är att bidraga bara för att visa en ny teknik och penslar vilket jag kan tänka mig….

KitoBonito
0

Jag har kladdat ihop en teckning. :P Den är långt ifrån hightech men vem vet om den uppskattas? :P Slänger upp den senare idag!

Eija
0

Ohh! va fina bilder det blir med dessa photoshop o andra program i datorn…..det blir ju verkligen som fotografier….så jag ställer nog inte upp mer på tävlingarna, man är för åldrig med sin blyertspennaGlad….men det är kul o se hur fint ni gör med denna teknik….jag äger inga sådana program heller för den delen, utan fortsätter att teckna i mitt eget intresse som tidsfördriv…..när andan faller på, och den är inte igång riktigt nu……lycka till i tävlingen allihopa, men jag måste säga att din morgaine är ursnygg….

Och ni andra är ju så duktiga med………..

KitoBonito
0

Här är min.. Haha, fick ihop den på 10 minuter.. Uschiamig! Men jag vill ha med den ändå eftersom jag ändå ritade av den där.

Mimmie94
0

#24 Jag gör också bara blyerts, kan inte alls nåt med data. Skulle vara kul att ha varit med, men som du säger så har man inte ritktigt haft lust, och då kan jag inte =/

Eija
0

#25….va söt din älgkalv är…jättefin…..

#26….ja, man skulle kanske tycka det är kul med Ritprogram, om man hade det och även lärt sig det, vem vet…..men som det är nu så har man inte det, och jag tycker nog, att det är mer personligt med den gamla målar o ritningstekniken….fast nog är det intressant även dessa hjälpmedel….

Rozzy
0

#25 #26 kan ni inte skapa en tråd om detta?

KitoBonito
0

Hm? Antingen var det inte till mig eller så förstår jag inte alls vad den tråden skulle handla om ;D

[GunillaR]
0

Jag har startat en sådan tråd.

Lazzie
0

Oj, glömde avgör igår. Men här kommer i alla fall resultatet, bättre sent än aldrig!

Efter mycket velande fram och tillbaka så går segern och anordnandet av nästa måla av tävling till: KitoBonito!
Jag gillar hur du vågat lägga till egen bakgrund och förgrund. Tycker dessutom att du fångat älgkalven väldigt bra, trots att inte särskilt mycket skuggning har gjorts.
GRATTIS!

Tack till alla andra som deltagit! Väldigt fina bilder. Gillar speciellt Morgaines färgläggning, ögat på Hermelinas älgkalv och hur otroligt likt fiffilurens porträtt är!

[GunillaR]
0

Grattis KitoBonito Glad

Hermelina
0

Grattis! Den var jättefin :)

Mimmie94
0

Grattis! :D

Rozzy
0

grattis!

KitoBonito
0

Stort tack alla! Jag måste säga att det kom som en chock ;) Hah, jag tycker inte jag är värd platsen, men jag tackar för uppskattningen! :D

Nu är det jag som ska starta ny tävling eller?

Kopierar jag den citerade texten på #o och letar fram en bild jag fotat och skriver en snutt i en ny tråd?

Lazzie
0

#36 Japp, helt rätt!