Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 6126 ggr
KitoBonito
0

Målartävling 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för vår femte målartävling!

Tävlingen går ut på att efterlikna motivet på min bild med vilken teknik du än föredrar. Måla eller teckna, med penslar eller pennor, dator eller papper - ditt val!

"Syftet med tävlingen är egentligen inte att vinna utan att se hur andra personer ritar samma motiv och kanske till och med lära sig något av det också."

Denna gången blir motivet det vackra sommarlandskapet på ön Ven! Det roligaste hade varit att se detta i färg, så om ni tecknar med blyerts - leta gärna upp en färgpenna! Inget måste, självklart.
Jag hoppas inte ni tycker det är för avancerat eller till och med tråkigt; ni får bita ihop och göra ert bästa och snälla; Ge mig nu många bidrag! :D

"Omkring den 18 Januari [2010] kommer tävlingen att avgöras, och den som gjort det vinnande bidraget får i uppdrag att annordna nästa tävling."

Kom igen nu allihopa och lycka till!

Mimmie94
0

Landskap var nåt nytt, ska bli roligt att se resultat :)

Finaas
0

jag är ganska ny här men här är iallafall min bild :D

Jag ritade den först med blyerts sen redigerade jag dden i gimp :D

Mimmie94
0

Jag är klar med min bild, ska bara knäppa kort på den, men har inte kameran här just nu :) Blev en väldigt snabb, använde mig av kol för det mesta :)

Mimmie94
0

nu så, som sagt så gjorde jag den här väldigt snabbt, med kol så blev inte så väldigt bra.. men det var kul iallafall :)

Slängde in lite grönt nere i hörnet på träden :)

Mimmie94
0

alltså… 128 personer har läst, två bidrag.. Kom igen nu människor :)

Lazzie
0

Gjorde ett försök… Måste träna mer på lanskap känner jag ^^'

Mimmie94
0

#6 Woho :D Den känns liksom.. Mysig :)

KitoBonito
0

Åh vad trevligt med lite bidrag! Men som Mimmie94 säger så vill vi ha fler deltagare! :D

Kom igen folket och var lite kreativa! :D Vi har många duktiga tecknare här.

Jossangizmo
0

ska se om jag skickar in något :)

Jossangizmo
0

Har precis fått min första Ritplatta Skrattande Detta är den andra gången jag ritar på den… Men jag gjorde bara något snappt ;)

Mimmie94
0

#10 Bra :D Jag la inte heller ner så mycket tid på min, några minuter ;D

Finaas
0

:O Så mycket konkurrens man får ;) :P Alla är jättebra men jag tycker att det ska komma fler bidrag :D

Mimmie94
0

#10 vilken Ritplatta har du? :D

Jossangizmo
0

#13 Jag vet inte riktigt var det står… Men jag hitta den för 500,- på LIDEL Tungan ute

Finaas
0

#14 Menar du Lidl ?? elr Lidel?? :3 Jag önskar mig en Ritplatta :D

Jossangizmo
0

#15 Lidl,, har alltid svårt med det namnet x''d

Finaas
0

#16 vilken stad?? :3 och är den bra?

Jossangizmo
0

#17 Den är jätte bra,, jag och min kusin tog tyvärr de sista. Dem var i lomma (som då ligger i skåne xP)

KitoBonito
0

Man kan nog hitta ritplattor både hos Lidl, Netto och andra såna "krimskrams-ställen", men de säljs ju bara periodvis skulle jag tro. Netto har vissa "vecko-varor" som är udda. Alltid trevligt! :)

Finaas
0

#18 Okej men om de får in nya åker jag dit jag bår i Lund :D

#19 Mm Trevligt trevlig :D Gud vad bra jag har önskat mig en sån jättelänge

Hermelina
0

Här kommer mitt bidrag.

Jag har ritat/målat med aqvarell pennor och sedan penslat vatten på. Inte så hemma i tekniken att måla med aqvarellpennor, fick pennorna i julklapp och kluddade ihop något..

Tyvärr blir färgerna lite konstiga då jag inte kunde scanna in bilden utan fick ta ett kort. Och det svarta runt om pappret är mitt golv :P

Lazzie
0

#21 Jag tycker du lyckats bra, speciellt med molnen :D

Hermelina
0

#22 Tack så mycket :) Dock ser jag att gräset ser helt fläckigt ut! Det är det inte egentligen =( + att färgerna är varmare IRL

Din var som någon annan sagt mysig, du har gjort den i datorn väl?

Lazzie
0

#23 Jo, färgerna brukar bli lite fel när man fotar, har själv problem med det :/ Tycker dock att gräset ser bra ut även fast det är lite fläckigt.

Jo, den är gjord i Photoshop. Gjorde den lite snabbt, mest för att öva på att välja rätt färger ^^'

Mimmie94
0

#21 himlen var jätte bra!

Hermelina
0

#25 Tack  ;'D

[GunillaR]
0

Kan inte låta bli de där molnen. Det blir målning med mus i PS.

[Next]
0

Jag ska göra ett försök nu! :)

Är JossanGizmos kusin, så även jag är nybörjare på platta ^^

KitoBonito
0

Ser fram emot era verk! :)

[Next]
0

#29 Jag kommer inte göra, testade, men tyckte det var lite tråkigt, så det blev denna istället! xD

KitoBonito
0

Tyvärr kommer den inte med i tävlingen då :)

[Golgadoth]
0

Kommer det att komma en sjätte målartävling? :)

För det känns som att jag inte kommer att hinna göra klar en bild till denna, gillar inte stressen xD

Mimmie94
0

#32 vi hoppas på det :D

SannaHolmgren
0

Jag testade akrylfärgerna. Jag har haft blå, vit, röd och gul. Saknade bra penslar och svart, och den vita tog slut. Målade med barnens skitdåliga pensel från en billig målarlåda, och alltihopa tog ungefär 15 minuter från första skissen till färdigt resultat. Bubblorna på pappret kommer av att färgen inte har torkat ännu, hade i ganska mycket vatten och jag har använt vanligt papper från skrivaren. Fotat utan blixt.

SannaHolmgren
0

Så här är mitt bidrag.

Ihopslarvat bara för att testa mest, men jag är faktiskt väldigt nöjd med kladdet. Det blev ett landskap inramat av två träd med bruna löv, och någon som sitter under ett parasoll och beundrar utsikten.

[GunillaR]
0

Jag hoppar av denna gången. Har helt enkelt inte tid, men jag bevakar naturligtvis tävlingen.

KitoBonito
0

Är du säker Morgaine? :) Du kan inte kladda ihop något ikväll eller imorgon? ;D Hade varit kul!!

[GunillaR]
0

Nej, jag hinner inte. Har två hemsidor som ska göras denna vecka och nästa. Sen har jag en beställning på porträtt. Plus en massa artiklar till min sajt.

KitoBonito
0

Tävlingen avslutad!

På första plats kommer Lazzie. Ditt bidrag tilltalar mig mycket; färgen och bildens blurrighet skapar en varm känsla! Den är också lik originalmotivet, vilket jag tycker är bra. :)

På andra plats kommer SannaHolmgren. Jag tycker det var kul att få se en akrylmålning här och jag gillar hur du har utvecklat originalmotivet.

På tredje plats kommer Hermelina. Det som tilltalar mig mest är färg och himmel. Molnen sprider sig just så som jag vill och himlen har mjuka fina nyanser.

Grattis till er alla! Och TACK alla för era bidrag! Det var modigt att ta er an ett motiv som många tyckte var svårt eller nytt.

[GunillaR]
0

Grattis till vinnarna Glad

Lazzie
0

Oj, vann jag? Oj,oj, tack! Jag har ju värsta turdagen idag :D
Grattis till de andra också! Gillade båda bilderna.

Ska se till att skapa en ny tävling, måste leta fram ett kort bara. Men den nya tävlingen dyker nog upp ikväll i alla fall :)

Eija
0

Grattis!…Glad

SannaHolmgren
0

Oj man får tacka…Skäms Nu blev jag glad, att min snabba akrylskiss blev så uppskattadGlad

Hermelina
0

Grattis era bilder var jatte fina! :) tyckte motivet var svart ja haha:P ser fram emot en ny tavling snart:)