Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2216 ggr
fannsan
0

Kritik på häst ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha kritik på denna ;) Ni får sitta och leta efter fel eller så som jag har gjort för jag vill veta vad jag kan göra bättre, vad som redan är bra, tips på saker man kan göra annorlunda eller egentligen allt ni kan hitta på denna :D

Själv tycker jag att jag misslykades med halsen och översidan utav magen och undrar om de finns något jag kan ändå på där?

Den tog 4 dagar att rita och jag är otroligt stolt över den för de är den bästa jag har gjort hittils!

fannsan
0

Vill även ha kritik på denna :D förlåt texten i hörnet med det är namnet på min BDB :3

fannsan
0

puttputt!

MiniAndMe
0

guuuhhuhuuuuud!!!!!!!! så fin!

fannsan
0

Tackar! :D

siem
0

Jag tycker också det är en jättefin teckning!

Visst halsen är rätt grov om man säjer så, men det finns ju hästar med sån hals även om det kanske inte är så snyggt i verkligheten. Eller va tyckte du "felet" med halsen är?

Jag tycker som sagt teckningen är jättefin! Har tittat länge o letat fel som du ville, men hittade inga. Den har fin energi o jag gillar blicken som sneglar på oss, o säjer titta va stiligt jag galopperar…

Hermelina
0

Tycker du har tecknat otroligt fint och det känns verkligt! Musklerna har du fått till väldigt snyggt.Även benen och hovarna är otroligt snygga.

Men det är en sak jag stör mig på. Kan inte till 100 sätta pricken på vad det är, men jag tror "problemet" ligger vid huvudpartiet. Antingen är det huvudformen hm..
Eller, det känns som om dina fina Kontraster mellan svart och vitt dör ut ju längre fram mot huvudet du kommer. (?) Lite mer svärta i ögonen och på halsen tror jag skulle göra susen, enligt min mening iallafall.

För övrigt, bra jobbat! Glad

ances
0

Den här var riktigt snygg!

Men, som Hermelina sa, så ligger nog problemet vid huvudpartiet.. Jag tycker det ser  ut som att ögat är för stort samt sitter lite för långt bak. Om du lägger på mer skuggning bakom och över ögat än framför det så kommer det säkert se mer realistiskt ut.

Tror dessutom att det skulle bli bättre om du ljusade upp mittpartiet på magen - halsen är väldigt ljus, men resten av kroppen är ändå lite för mörk på vissa ställen. En annan sak att tänka på är ljuskällan - det känns som att ljuset kommer från alla möjliga håll, lyckas inte lista ut varifrån ljuset kommer…

Men det är bara att öva sig fram, att rita hästar är inte särskilt lätt, och du ska verkligen vara stolt över den här teckningen (:

Sussan
0

Sussan

Ögonen skulle vara lite lägre i huvudet…

Bakbenen skulle ha lite luft emellan. Mellanrumsformer har stor betydelse..

The Rose