Illustratör sökes till fantasybok för barn/ungdom
Hej, alla grymma illustratörer!
Jag arbetar som författare och är precis på gång att skriva kontrakt för min andra bok. Men jag är mycket mån om illustrationerna till manuset och vill därför hjälpa förlaget att finna en grym illustratör, som passar för just detta projekt. Men helst ingen byrå som tar enorma summor, utan en ung, hungrig tjej eller kille som kan tänka sig att göra ett grymt jobb för ca. 5000 kr.
Det hela är en fantasy-bok med mycket Twilight influenser. Den utspelar sig i regnskogsmiljö och innehåller alltifrån tigrar till drakar. Boken riktar sig främst till barn/ungdom.
Boken ska innehålla 10 bilder i inlagan samt en omslagsbild.
Tyvärr är det ingen jättelön för arbetet, utan ca. 5000 kronor betalas från förlaget för samtliga bilder.
Känner du att det skulle vara kul är du varmt välkommen att kontakta mig!
Bästa hälsningar,
Johannes
Tjena, hittar ingen e-post eller någon länk så jag satsar på att skriva en kommentar här!
Jag har jobbat en hel del med illustrering och teckning o studerar för övrigt måleri i Göteborg.
Nu under sommaren är vi lediga och jag skuttar omkring o letar arbete för ḧyran :D
Kika på min "hemsida/blogg" på www.perfolmer.mosaicglobe.com
där kan du klicka omkring. Där står även hur du kan kontakta mig vid intresse.
Tack o lycka till!
Per Folmer
Personen i fråga verkar inte vara medlem på iFokus längre så jag skriver också här.
Jag är också intresserad. Tycker om illustration och fantasy är ett mycket stort intresse för mig. Är utbdilad spelgrafiker men har tidigare läst bild, form osv. Är sedan en månad tillbaka som arbetslös så jag har gott om tid.
Tyvärr har jag inte så jätte mycket 2d i min portfolio men du kan alltid ta en titt.
Min mail är alexandra@isdrake.com
Hej!
Jag skulle gärna teckna åt dig! Har läst en del bild och framför allt är det ett intresse så jag målar mycket på fritiden. Om du mailar lite tankar på bilder du söker kan jag skissa några förslag och skicka tillbaka!
Malin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Om du inte har hittat någon för jobbet redan kan du höra av dig till mig.
På min hemsida kan du se några av mina verk och lite vad jag har för stil. www.timskoglund.com